به دنبال گلایه هنرمندان یزدی؛

معاون ارشاد یزد: مشکلات گذر مازاری‌ها تا یک ماه آینده رفع می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تایید وجود پاره‌ای از مشکلات زیرساختی در گذر فرهنگی‌ مازاری‌ها، اعلام کرد: مشکلات سیستم نور و صوت این گذر فرهنگی تا یک ماه آینده مرتفع خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز اولین گذر فرهنگی و هنری کشور اوائل سالجاری با حضور وزیر ارشاد در کوچه مازاری‌های یزد شکل گرفت و از آن زمان تاکنون به پاتوقی برای هنرمندان رشته‌های مختلف تبدیل شده که هر یک به مناسبت‌های مختلف به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در این محل برای عموم بازدیدکنندگان می‌پردازند.

 
با این وجود این مکان نوپای فرهنگی هنوز هم دارای ضعف‌های فراوانی است که برخی از هنرمندان استان به ان اشاره و خواستار رفع انها هستند.
 
«کاوه صالحی» مسئول انجمن موسیقی تفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، به نقش این گذر به عنوان محلی برای ارتباط ملموس هنرمندان با مردم و آشتی فرهنگی در استان اشاره می‌کند و می‌گوید: با این حال لازم است زمینه‌ها و زیرساخت‌های اجرای برنمه‌های هنری در این مکان برای هنرمندان مهیا شود.
 
وی با اشاره به وجود فضاهایی مانند حناسابی‌های قدیمی، رستوران و دیگر مغازه‌هایی که در این گذر قرار دارد، بر لزوم یک دست شدن این فضاها با هنر و معماری گذر تاکید می‌کند.
 
این هنرمند استان با بیان این که شهرداری موثرترین نهاد برای ایجاد چنین فضایی است، عنوان می‌کند: علاوه بر این گذر مازاری‌ها با نواقصی مانند سیستم صوت و نور استاندارد برای اجرای برنامه‌های هنری هنرمندان مواجه است و بسیاری از گروه‌های هنری باید برای تامین انها هزینه‌هایی ار متحمل شوند.
 
وی از نبود مبلمان و محلی برای استراحت و لختی تامل بازدیدکنندگان جهت تماشای برنامه‌های هنری مانند نمایش‌ها نیز گلایه و اظهار می‌کند: البته در مورد فضای سبز موجود نیز قابلیت اجرای زیباتر شدن این گذر نیز وجود دارد.
 
صالحی معتقد است که این محل برای جذب جوانان باید به محلی دنج تبدیل و از حالت و فرم یک کوچه خارج شود و علاوه بر این نیز در نظر گرفتن وضعیت آب و هوایی یزد این محل را نیازمند سرپناه و هرگونه تجهیزات متناسب با آب و هوای یزد می‌کند. 
 
وی پیشنهاد می‌کند که با توجه به ویژگی‌های این گذر برای جذب هنرمندان، مکان‌هایی دائمی برای عرضه هنرهای دستی و آداب و رسوم محلی شهرستان‌های مختلف استان در این گذر ایجاد شود.
 
«احمد ندافی» مسئول یکی از گروه تئاتر خیابانی نیز در که در این گذر بهم مناسبت هفته جوان مشغول هنروری است به خبرنگار ایسنا – منطقه‌ یزد، می‌گوید: این مکان به عنوان یک پاتوق فرهنگی به چند دلیل تاکنون موفق نبوده است که یکی از بارزترین دلایل آن، ترافیک خیابان آیت الله کاشانی و نبود پارکینگ در این محل است. 
 
وی ادامه می‌دهد: این محل باید دنج و فضایی متناسب با ذوق و سلیقه جوانان امروزی باشد و با توجه به علاقمندی جوانان کافی‌شاپ‌های سنتی از تعدادی از این فضاهای جوان‌پسند باشد.
 
این هنرمند یزدی با اشاره به وجود حناسابی‌های قدیمی در این گذر، این این فضاها را قابل توجه جوانان نمی‌داند و می‌گوید: گذر مازاری‌ها نیازمند ایجاد مبلمان و نورپردازی مناسب است تا بتوانند جوانان را به خود جذب کند.
 
وی وجود برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری یزد را ضروری می‌داند. 
 
«محمود دهقان هراتی» معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد در مورد وجود پاره‌ای مشکلات مورد اشاره برخی هنرمندان در این گذر فرهنگی به خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، می‌گوید: این گذر از نظر زیرساختی در ارتباط با شهرداری است ولی تولید محتوی در آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واگذار شده است.
 
وی با اشاره به تعامل خوب شهرداری و ارشاد در این رابطه، اضافه می‌کند: خوشبختانه جلسات متعدد کاربردی بعد از ایجاد این گذر با شهرداری برای رفع مشکلات و نواقص این محل برگزار شده است.
 
این مسئول از مرتفع شدن مشکلات گذر فرهنگی مازاری‌ها به ویژه سیستم صوت و نور آن تا یک ماه آینده خبر می‌دهد و می‌گوید: سایر مشکلات زیرساختی نیز در حال بررسی برای رفع آنهاست.
 
دهقان هراتی در پایان نیز راجع به برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در این گذر تصریح می‌کند: برنامه‌هایی به مناسبت هفته جوان در این مکان در حال برگزاری است که علاقمندان می‌توانند هر روزه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ از آنها دیدن کنند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..