فرماندار یزد تأکید کرد:

لزوم توجه ویژه دستگاه‌های اجرایی استان به ادارات شهرستان یزد

فرماندار یزد با اشاره به این ‎ که شهرستان یزد به لحاظ جمعیتی نزدیک به 60 درصد جمعیت استان را دارد و در برخی موارد اغلب 100 درصد مسائل در این شهرستان اتفاق می‌افتد، گفت: از مسئولان استانی و به‌ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انتظار داریم تا نگاه ویژه‌ای را نسبت به مسائل مرکز استان داشته باشند ...

به گزارش یزدی نیوز«مصطفی سالاری» در جلسه انتصاب رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان،‌ اظهار کرد: در مدت دو سال گذشته سعی کرده‌ایم تا با برنامه‌ریزی و ارائه راهبردهای جدید بتوانیم در مسیر اهداف تعیین‌شده در چشم‌انداز شهرستان گام برداریم .

 
وی بابیان این‌که چارت سازمانی فرمانداری یزد نسبت به سایر فرمانداری‌ها استان تغییری نکرده است، افزود: بعد از چندین سال کار کارشناسی و با توجه به نیاز فرمانداری پیشنهاد ارتقاء چارت سازمانی از ۳۹ پست به ۵۵ پست ارائه شد که متأسفانه در مرکز با آن مخالفت شده و تنها یک پست به مجموعه ‌سازمانی فرمانداری یزد به‌عنوان مرکز استان با جمعیت بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر اضافه شده است .
 
فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اعتبارات شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان یزد با همه مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تنها ۲۲ درصد اعتبارات استانی را به خود اختصاص داده است که قطعاً جوابگوی نیازها و مطالبات نخواهد بود .
 
وی در پایان با اعلام اینکه در دو سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبارات شهرستان بهبود داشته است،‌خاطرنشان کرد: امیدواریم با بررسی دقیق‌تر شاخص‌ها در شهرستان یزد توسط کارشناسان مرتبط روند افزایش اعتبارات نیز ادامه داشته باشد .
 
«حسینی پور» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بابیان این‌که کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نباید صرفاً محدود به توزیع اعتبارات میان دستگاه‌های اجرایی شهرستان شود افزود: توجه به مباحث حقوق شهروندی، آمایش سرزمین، آموزش کارکنان از مهم‌ترین مباحثی است که می‌تواند در جلسات کمیته برنامه‌ریزی مطرح و در خصوص عملیاتی شدن آن‌ها بحث و تبادل‌نظر شود .
 
وی بابیان این‌که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در مباحث رعایت حقوق شهروندی تأکید ویژه‌ای دارند و همه دستگاه‌های اجرایی و حتی بخش خصوصی نیز ملزم به رعایت آن هستند گفت: در این حوزه قوانین و مقررات مشخصی داریم که می‌توانیم با توجیه ادارات و نهادها و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم قدم‌های خوبی در این زمینه برداریم .
 
گفتنی است؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این دیدار در خصوص پیگیری به‌منظور افزایش چارت سازمانی با توجه به پیگیری‌های گذشته و دلایل توجیهی و افزایش اعتبارات شهرستان در سال جاری قول مساعد داد .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..