اعتبارات شهرستان یزد جوابگوی مطالبات و نیازها نیست

فرماندار یزد با اشاره به اینکه شهرستان یزد به لحاظ جمعیتی نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت استان را دارد، گفت: اعتبارات شهرستان یزد جوابگوی مطالبات و نیازها نیست.

به گزارش یزدی نیوز مصطفی سالاری در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تبریک اعیاد شعبانیه و انتصاب رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: در مدت دو سال گذشته سعی کرده‌ایم تا با برنامه‌ریزی و ارائه راهبردهای جدید بتوانیم در مسیر اهداف تعیین‌شده در چشم‌انداز شهرستان گام برداریم.

 
فرماندار یزد در ادامه با بیان اینکه چارت سازمانی فرمانداری یزد نسبت به سایر فرمانداری‌ها استان تغییری نکرده خاطرنشان کرد: بعد از چندین سال کار کارشناسی و با توجه به نیاز فرمانداری پیشنهاد ارتقای چارت سازمانی از ۳۹ پست به ۵۵ پست ارائه شد که متأسفانه در مرکز با آن مخالفت شده و تنها یک پست به مجموعه ‌سازمانی فرمانداری یزد به‌عنوان مرکز استان با جمعیت بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر اضافه شده است.
 
سالاری به موضوع اعتبارات شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان یزد با همه مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و موارد مختلف دیگر تنها ۲۲ درصد اعتبارات استانی را به خود اختصاص داده است که قطعاً جوابگوی نیازها و مطالبات نیست.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان یزد در پایان با اعلام اینکه در دو سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعتبارات شهرستان بهبود داشته است اضافه کرد: امیدواریم با بررسی دقیق‌تر شاخص‌ها در شهرستان یزد توسط کارشناسان مرتبط روند افزایش اعتبارات نیز ادامه داشته باشد.
 
در این دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بابیان اینکه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نباید صرفاً محدود به توزیع اعتبارات میان دستگاه‌های اجرایی شهرستان شود اظهار داشت: توجه به مباحث حقوق شهروندی، آمایش سرزمین، آموزش کارکنان از مهم‌ترین مباحثی است که می‌تواند در جلسات کمیته برنامه‌ریزی مطرح و در خصوص عملیاتی شدن آن‌ها بحث و تبادل‌نظر شود.
 
محمدرضا حسینی پور با بیان اینکه رئیس جمهور در مباحث رعایت حقوق شهروندی تأکید ویژه‌ای دارد و همه دستگاه‌های اجرایی و حتی بخش خصوصی نیز ملزم به رعایت آن هستند گفت: در این حوزه قوانین و مقررات مشخصی داریم که می‌توانیم با توجیه ادارات و نهادها و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم قدم‌های خوبی در این زمینه برداریم.
 
لازم بذکر است رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این دیدار در خصوص پیگیری به‌منظور افزایش چارت سازمانی با توجه به پیگیری‌های گذشته و دلایل توجیهی و افزایش اعتبارات شهرستان در سال جاری قول مساعد داد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..