راه‌آهن حومه شهری در یزد ایجاد می‌شود

رئیس شورای شهرستان یزد از ایجاد راه آهن حومه شهری برای کاهش بار جمعیتی شهر یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا قمی در نشست اعضای شورای استان یزد با رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه دستگاه‌های حاکمیتی شوراها را به عنوان یک دستگاه تحت کنترل می‌خواهند  اظهار داشت: این نگاه سبب می‌شود که شوراها نتوانند انتظاراتی که شورا از مردم دارند را برآورده کنند.

 
رئیس شورای شهرستان یزد ادامه داد: اغلب مصوباتی که شوراها تصویب می‌کنند با چالش جدی رد مصوبات در دیوان روبرو می‌شوند و هیچ مکانیزمی برای دفاع از این مصوبات در دیوان وجود ندارد.
 
قمی خاطرنشان کرد: با وجودی که می‌بینیم درآمد شهرها بر اساس همین مصوبات است ولی هیچ مکانیزم خاصی در این زمینه در دیوان نداریم و همین موضوع سبب شده که مشکلات بسیار زیادی به وجود آید.
 
رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد یکی از مشکلات شهرهای بزرگ را تجمع جمعیت دانست و ادامه داد: این موضوع سبب شده که خدمات رسانی به مردم در شهرهای بزرگ سخت تر شود.
 
وی تصریح کرد: در راستای رفع این مشکل، طرح ایجاد راه آهن حومه‌ای یزد یکی از اقدامات پیش روی شهرداری و شورای شهر یزد است و همین موضوع سبب می‌شود که ما تمرکز زدگی در مراکز شهرها را کم کنیم و افزایش جمعیتی که باری برای شهرها ایجاد می‌کند را کم کنیم.
 
قمی بیان کرد: در حوزه قانون‌گذاری و تصحیح قوانین شوراها و اختیارات، کمتر از استان‌ها نظرخواهی صورت می‌گیرد و معمولا در مرکز این اصلاحات انجام می‌شود و توجه زیادی هم به آن نمی‌شود.
 
رئیس شورای شهرستان یزد تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود که چالش‌های جدی که در استان‌ها وجود دارد به مرکز کشور نرسد و تقاضای ما این است که چنین مسائلی را از استان‌ها نظرخواهی کنند که بتوانند بهترین تصمیم در ارتباط با شوراهای سراسر کشور را بگیرند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..