رییس شورای شهرستان یزد:

عدم وجود مکانیزم حمایت از مصوبات، معضل جدی شوراهاست

رییس شورای اسلامی شهرستان یزد با اشاره به ضرورت حمایت شورای عالی استان‌ها از شوراها، گفت: عدم وجود مکانیزم تولید مصوبات مبتنی بر محدودیت‌های قانونی از جمله معضلات اجرایی شوراهاست.

به گزارش یزدی نیوز«حمیدرضا قمی» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور«مرتضی الویری» رییس شورای عالی استان های کشور و روئسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: سطح انتظارات مردم در قبال محدودیت هایی که شوراها دارند قابل مقایسه نیست.

 
وی افزود: مردم شوراها را به عنوان پارلمان محلی دانسته و دستگاه‌های دولتی شوراها را نهادی قابل کنترل می‌خواهند.
 
رییس شورای اسلامی شهرستان یزد گفت: عدم وجود مکانیزم تصویب مصوبات مبتنی بر محدودیت‌های قانونی و یا دفاع از مصوبات شورا، از جمله مشکلات موجود در شوراهای اسلامی شهرستان و استان‌ها است.
 
قمی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی خط ریلی حومه‌ای را از جمله اقدامات در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد دانست و تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح بار ترافیکی مرکز استان کاهش و زمینه‌ تمرکز زدایی در استان یزد ایجاد شود.
 
وی در پایان با بیان این‌که در تصمیمات کلان مدیریت شهری آن طور که باید و شاید از استان‌ها و شهرستان‌ها نظرخواهی نمی‌شود، تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهرستان یزد انتظار دارند تا شورای عالی استان‌ها با نظرخواهی بیشتر از استان‌ها و شهرستان‌ها قوانین کاربردی‌تری مصوب کند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..