دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان‌های کشور:

پیگیر پرداخت حق حضور برای اعضای شوراها هستیم

دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان‌های کشور، گفت:افزایش حق الزحمه اعضای شوراها در دستورکار شورای عالی استان قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز«علی دشتی» درجریان سفر خود به استان یزد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی و قانون عادی کشور بسیار متفاوت است.

 
وی با بیان این‌که شوراها از طرف مسئولان دولتی پذیرش نمی‌شوند، افزود: شورای شهر حتما باید در پیشبرد برنامه‌های خود قسمتی از وظایف استانداران و فرمانداران را در اختیار بگیرد.
 
دبیر هیئت رئیسه شورای عالی استان‌های کشور هدف از تشکیل شورای عالی استان‌ها را پیگیری، جمع‌بندی و ایجاد ارتباط حلقه‌ای بین شوراهای اسلامی شهرها و استان با شورای عالی استان‌ها دانست و گفت: متأسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید این امر از سوی شوراها انجام نشده است.
 
دشتی تصریح کرد: اصل ۱۰۳ قانون اساسی گفته شده تصمیمات شوراها باید توسط مسئولان دولتی و کشوری باید رعایت شوند.
 
رییس مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌های کشور در مورد بودجه و هزینه‌های که برای اعضای شورای اسلامی شهرها می‌شود، ادامه داد: تأمین نیاز اولیه اعضای شوراها در دستور کار قرار گرفته که در صورت تصویب حق‌الزمه اعضای شورای شهرها و استان ‎ ها افزایش پیدا می‌کند.
 
دشتی خاطرنشان کرد: ردیفی به عنوان حق حضور برای اعضای شورای شهر در دستور کار و پیگیری است.
 
وی در پایان گفت: بعد از ماه رمضان دوره‌های آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهر و استان‌های کشور بعد از ماه مبارک رمضان به صورت حضوری در استان‌های کشور انجام می شود.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..