معاون استاندار یزد:

نیازمند همکاری شوراها در رفع مشکلات حوزه آب و اشتغال هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه آب و اشتغال دو الویت اساسی دولت در استان یزد است، گفت: برای رفع مشکلات این دو حوزه نیازمند همکاری و مشارکت شوراها هستیم.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان در همایش شوراهای اسلامی شهرها و دهیاران استان یزد اظهار داشت: دولت بدون کمک و مساعدت مردم در هیچ یک از وظایف خود موفق نخواهد بود.

 
وی بیان کرد: بحث اشتغال و انتقال آب از اولویت‌های دولت است و بدون همراهی شوراها تحقق این دو امر مهم و رفع مشکلات موجود در مسیر آنها میسر نیست.
 
صادقیان تصریح کرد: شوراها و شهرداران در جذب سرمایه گذاران و ایجاد شغل برای افراد بیکار و جویای کار از این طریق، می توانند نقشی بسیار مهم و اثرگذار ایفا کنند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: با توجه به تخصیص های دولتی که در سال ۹۶ محقق نشد و روند آن در سال ۹۷ نیز بهتر نخواهد شد، نمی توانیم چندان به تکمیل و اجرای پروژه ها امیدوار باشیم و نیازمند مشارکت مردم و شوراها در این راستا هستیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بازآفرینی شهری از پروژه های ما است، عنوان کرد: تلاش ما این است که ضمن حفظ بافت‌های تاریخی، از رکود خارج شده و رونق شهری را در استان رقم بزنیم.
 
صادقیان تصریح کرد: در بازآفرینی شهری نیز موفق نخواهیم بود مگر با کمک مردم و شوراها و از ‌آنها برای مشارکت در این زمینه دعوت می کنیم.
 
وی همچنین با بیان اینکه یزد استانی خشک است و امسال از سال‌های گذشته وضعیت به مراتب بدتری داشته است، افزود: یزد تشنه تر از سال‌های قبل است بنابراین باید برای حفظ یزد، برنامه های درازمدت طراحی کنیم.
 
صادقیان تصریح کرد: گرچه اکنون حتی یک قطره از آب انتقالی در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار نمی گیرد اما نباید اجازه دهیم منابع آب زیرزمینی نیز در این زمینه صرف شود زیرا ممکن است همین آب بی کیفیت در زمان بحران های جدی به درد مردم بخورد.
 
وی افزود: بنابراین باید به سمت ممنوع کردن کشت‌های پر آبخواه برویم و به طور قطع شوراها به ویژه در مناطق روستایی می توانند در این زمینه بسیار اثرگذار ظاهر شوند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..