معاون جمعیت هلال‌احمر کشور:

اصلاح ساختارهای آموزشی برای مقابله با بحران ضروریست

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال ‌احمر کشور بر لزوم اصلاح ساختاری و توسعه زیرساخت‌های آموزشی برای ارائه آموزش بهتر و بیشتر جهت مقابله با بحران تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز«کاظم شریفی» در جریان برگزاری دوره آموزشی منطقه‌ای «مدیریت بحران پیشرفته» که با حضور معاونین و رؤسای شعب جمعیت هلال‌احمر استان‌های اصفهان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در سالن همایش‌های باقرالعلوم یزد برگزار شد، با تأکید بر این که توسعه کمی و کیفی در بخش آموزش از ضروریات رسیدن به اهداف در عرصه مدیریت بحران و مقابله با مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی برشمرده می‌شود، یادآور شد: تحقق این مهم در گروی سرمایه‌گذاری بیشتر و بهتر در حوزه آموزشی و پژوهشی است. 

 
وی با اشاره به این که سالانه با مشارکت بیش از پنج هزار مربی، برنامه‌های متنوع و کاربردی آموزشی به همت هلال‌احمر برگزار می‌شود، عنوان کرد: آموزش کمک‌های اولیه، ارائه آموزش به نیروهای داوطلب و آموزش‌ها مجازی و از راه دور، بخشی از برنامه‌های متنوع آموزشی این مجموعه در این مدت بوده است که هم با استقبال همراه شد و هم مؤثر بود. 
 
شریفی در ادامه با تاکید مجدد بر این که توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در این عرصه نیاز به بودجه برای تأمین زیرساخت‌های لازم داد، عنوان کرد: اصلاحات ساختاری نیز از دیگر ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. 
 
سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال‌احمر کشور با بیان این که در این راستا اقدامات مفیدی در دستور کار هلال ‌احمر قرار گرفته است، بیان کرد: حمایت و همراهی سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نیز از ضروریات لازم برای توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش در عرصه مدیریت بحران و مقابله با مخاطرات و تهدیدات طبیعی و غیره است. 
 
وی با تاکید بر این که یکی از ضعف‌هایی که هنگام بحران با آن مواجه هستیم، نبود هماهنگی لازم بین دستگاه‌های ذی‌ربط است، یادآور شد: بهبود تعاملات برون ‌سازمانی نیز نیازمند ارائه آموزش‌ها لازم و افزایش هماهنگی و برنامه‌ریزی هدفمند پیش از بحران است. 
 
شریفی در ادامه با اشاره به این که تکمیل آموزش‌های همگانی و عمومی نیز از وظایفی است که به هلال‌احمر سپرده ‌شده است، عنوان کرد: آموزش خانواده‌ها در مناطق پر خطر، ارائه آموزش کاربردی به اجتماعات و گروه‌های محلی و فعالیت‌های پژوهشی از برنامه‌های در دستور کار این مجموعه در این راستاست. 
 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر کشور توسعه و توجه ویژه به بخش فرهنگی و رسانه‌ای را از دیگر ضروریات لازم برای بهبود عملکرد هنگام بروز بحران‌ها دانست و بیان کرد: سرمایه‌گذاری در این عرصه نیز موردتوجه هلال‌احمر قرارگرفته است. 
 
شریفی ادامه داد: تولید محتوای آموزشی مطلوب و کاربردی برای اقشار مختلف جامعه با همکاری دستگاه‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد و به تنوع داشتن این محتوا و فراگیر کردن تولیدات و در دسترس قرار دادن آن‌ها برای عموم جامعه نیز توجه شده است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..