فرماندار اردکان:

پیشتازانِ مشاور، حلقه ارزشمند بین فرماندار و مدارس هستند

فرماندار اردکان گفت: مشاوران جوان که برآمده از بطن سازمان دانش آموزی با حضور منتخبین و دانش‌آموزان پیشتاز مدارس یک شهرستان هستند میتوانند با نگاه علمی و ریزبینانه در بسیاری از امور مرتبط راهگشای شهرستان باشند .

به گزارش یزدی نیوز«هادی مقیمی» در جمع منتخبین دانش آموزان پیشتاز اردکان،  انتخاب مشاور از بین دانش آموزان فعال در سازمان دانش آموزی را امری ارزشمند توصیف کرد و گفت: پیش تازانی که نقش مشاور فرماندار را دارند باید با ایجاد شبکه‌ای در بین دانش آموزان، نظرات کارشناسانه برآمده از تفکر باز دانش اموزآن و در مقابل دیدگاه فرماندار را منعکس کنند و  به عنوان یک حلقه بسیار ارزشمند بین فرماندار و دانش آموزان تاثیرگذار باشد .

 
وی با عنوان این مطلب که مشاور دانش آموز با رعایت امانت داری و صداقت، پل ارتباطی بین فرماندار و مدارس را شکل می دهد، افزود: مشاوران جوان که برآمده از بطن سازمان دانش آموزی با حضور منتخبین و دانش آموزان پیشتاز مدارس یک شهرستان هستند میتوانند با نگاه علمی و ریزبینانه در بسیاری از امور مرتبط راهگشای شهرستان باشند .
 
فرماندار اردکان،‌گفت: طبیعتا مشاور دانش آموز باید در در حوزه تخصصی خود یعنی  مسائل دانش آموزی و مدرسه که از پایه های رشد و بالندگی جامعه است، نظر بدهد و با رعایت امانت داری و صداقت کامل مسائل و مشکلات وجود دارد را منعکس کند .
 
مقیمی تصریح کرد: مشاور باید دارای صفات و ویژگی‌هایی باشد که مهمترین آن صداقت، نجابت، صعه صدر با رعایت امانتداری کامل است که در ضمن مطالعه در حوزه فعالیت یک مشاوره نیز می تواند جایگاه او  را حفظ کند .
 
این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که یک مشاور باید همه مسائل را بدون کمی و کاستی با رعایت امانتداری و صداقت منتقل کند، خاطرنشان کرد: بالا بردن سطح مطالبات و توقعات در هر سطحی باعث افزایش نارضایتی خواهد شد، که  با توجه به امکانات و ظرفیت‌های محدودی که وجود دارد مطمئناً همه خواسته‌های دانش آموزان را نمی توان برآورده کرد .
 
وی در پایان با اشاره به این‌که سازمان دانش آموزی یک غنیمتی است که باید بیشتر قدر دانسته شود اظهار کرد: انتخاب مشاور دانش آموز فرماندار مقوله‌ای جدید و بسیار ارزشمند به شمار می رود که شهرستان اردکان در این حوزه نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است .
 
«حسین ملانوری» رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد نیز در این جلسه با ا اشاره به این‌که شهرستان اردکان در زمینه سازمان دانش آموزی از پتانسیل بالایی برخوردار است ادامه داد:  این شهرستان جزء سه شهرستان‌های برتر استان در زمینه فعالیت سازمان دانش آموزی است .
 
وی با بیان این‌که، واگذاری مسئولیت به دانش آموزان عاملی بر بالارفتن عزت نفس آن‌ها می شود، افزود: این دسته از فعالیت‌ها در دوران دانش آموزی زمینه ساز پذیرفتن مسئولیت اجتماعی دانش آموزان در آینده خواهد بود .
 
  رییس سازمان دانش آموزی استان تصریح کرد: ما با نگاه به این موضوع که دانش آموزان باید در کنار تحصیل به حوزه‌های فرهنگی، مسائل اجتماعی، خدمات عمومی مثل آب و برق و گاز وخدمات عمرانی نیز توجه داشته باشند، آنان را برای مشارکت در مهمترین مسائل زندگی پس از تحصیل آماده می کنیم .
 
وی افزود: اگر مشاورین فرماندار که از بین دانش آموزان پیشتاز برگزیده می شوند،  بتوانند اهداف پیش بینی شده را پیاده کنند، مسلماً فصل نوینی در حوزه دانش آموزی و فعالیت‌های اجتماعی در شهر اردکان محقق خواهد شد .
 
ملانوری گفت: شهرستان اردکان توانایی برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های دانش آموزی در سطح کشور را دارد، چرا که یکی از پایه‌های اصلی و اساسی آن یعنی دانش آموزان با ذکاوت و پتانسیل امکانات بالایی را در خدمت دارد .
 
وی در پایان افزود: شهرستان اردکان ۲ و هزارو پانصد دانش آموز پیشتاز دارد که طی چند روز همزمان با سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در کانون امام خمینی این شهرستان جمع خواهند شد .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..