معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

جوانان سرمایه های اجتماعی و پشتوانه حرکت جامعه به سمت توسعه اثربخش هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تبریک روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر (ع)‌، جوانان را از ارزشمندترین سرمایه های اجتماعی کشور دانست و توان و انگیزه پویا ترین قشر جامعه را پشتوانه حرکت به سمت توسعه اثربخش و پیوسته در کشور بیان کرد.

به گزارش یزدی نیوزروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به مناسبت روز جوان گفت: میلاد حضرت علی اکبر (ع) که روز جوان نامگذاری شده است فرصت و بهانه ای است تا جوانان با الگو گیری از شخصیت های اثرگذار و جوانان نقش آفرین در عرصه های مختلف، پرامید تر از گذشته برای تعالی خود و کشور تلاش کنند.

«محمدعلی طالبی» اظهار داشت: استان یزد از وجود جوانانی دانش پژوه، خوش باور، پرتلاش، تحصلیکرده و دغدغه مند نسبت به مسائل جامعه بهره مند است و تمام دستگاه های اجرایی، نظارتی و برنامه ریز وظیفه دارند برای بهره مندی هر چه بیشتر از این توانمندی ها زمینه سازی و تلاش کنند.
طالبی معتقد است: اعتلا و پویایی هر جامعه ای در گرو وجود جوانانی است که در درون آن جامعه پرورش یافته و با کار و تلاش خود پیشرفت، آینده ای نو و کارآمد را برای هم نوعان و جامعه خود رقم می زنند و بر این مبنا هرگز نباید بگذاریم با توجه به مشکلات امروز دیدگاه منفی نسبت به آینده در ذهن جوانان و اجتماع ترویج شود.
وی بیان کرد: توجه ویژه به جوانان نیاز جامعه امروز است و در تمام عرصه ها باید تلاش و رویکردها به سمت از بین بردن شکاف نسلی و تقویت مسئولیت پذیری و اعتماد به جوانان سوق داده شود.
معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد: دیگر نمی توان با روش های تکراری و تک بعدی الگوهای موثر را به نسل جدید معرفی کرد، جوانان امروز ما با دنیای جدیدی از مولفه های فردی و اجتماعی روبرو هستند که برای پاسخ به آن ها خلاقیت، راهکارهای نوین، تنوع، جذابیت، بستر سازی و کنار گذاشتن سطحی نگری و برخی تعصب های کاذب ضرورت دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان، روز جوان را به جوانان پرامید و همیشه تلاشگر استان یزد تبریک گفت و از جوانان این دیار برای حضور در عرصه های مختلف اجتماعی، مهارت آموزی، فرهنگ سازی، تلاش و توسعه دعوت و ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی و تلاش مضاعف نهادهای موثر دغدغه های و مشکلات پیش روی جوانان یکی پس از دیگری کنار زده شود و مهم تر از همه کاهش نرخ بیکاری و افزایش فرصت های ایفای نقش را شاهد باشیم.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..