۹ هزار کارگر در کارگاه های مهریز فعالیت دارند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: هم اکنون 9 هزار کارگر در هزار و 300 واحد کارگری، تولیدی و خدماتی این شهرستان فعالیت دارند که 85 درصد کارگران مرد و بقیه بانوان هستند.

به گزارش یزدی نیوزعباسعلی دهقانی زاده به مناسبت هفته کار و کارگر افزود: کارگران در کارگاه های صنعتی، معدنی، عمران شهری و روستایی، همچنین کشاورزی، تولیدی و خدماتی فعالیت دارند. 

وی ادامه داد: حمایت و تقویت کارگاه ها برای تولید و اشتغال بیشتر جزو برنامه های اساسی دولت تدبیر و امید است که با همکاری بخش خصوصی در سال حمایت از خرید کالای ایرانی پیگیری می شود. 
این مسئول اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ فعالیت های فرهنگی ، ورزشی و مهارت آموزی با حضور سه هزار نفر از کارگران و خانواده های آنها برگزار شد و امسال نیز امکانات موجود به خصوص مجموعه ورزشی در اختیار علاقه مندان گذاشته می شود. 
دهقانی زاده برنامه های هفته کار و کارگر را دیدار با امام جمعه ، حضور کارگران در نمازجمعه ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تجلیل از خانواده های شهدا ، سرکشی از واحدهای کارگری و برگزاری دوره های آموزشی ذکر کرد. 
در مهریز علاوه بر واحدهای کارگری یادشده ، ۲۲۴ واحد صنعتی با اشتغال حدود چهار هزار نفر و ۳۷۴ شرکت تعاونی نیز با عضویت ۶هزار نفر فعالیت دارد.
در این شهرستان همچنین شهرک های صنعتی شهید چمران ، سایت ۱۹۶ هکتاری ، یزد مهر ، هرفته ، شهرک سنگ ، شهرک سریشم و ناحیه صنعتی بهادران فعال است. 
هفته کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز شده است. 
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..