دستگاه‌های اجرایی در هفته جوان از موازی‌کاری و هزینه‌های غیرضروری خودداری کنند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه‌های هفته جوان از موازی‌کاری و هزینه‌های غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش یزدی نیوزفخرالسادات خامسی  در نشست کمیته تخصصی برنامه‌های هفته جوان به اهمیت به این قشر اشاره کرد و اظهار داشت: سطحی نگری به مسائل جوانان یک آسیب بزرگ برای هر جامعه‌ای است که باید این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.

 
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تأکید بر اینکه سهل‌انگاری در شکل دهی شخصیت جوانان، تأثیرات منفی بسیاری دارد گفت: این امر در دراز مدت جامعه را دچار مشکلات اساسی می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: جوانان نیازمند این مسئله هستند که بتوانند دغدغه‌ها و نیازهایشان را بیان و نسبت حل این نیازها تلاش شود که برگزاری سلسله نشست‌های آزاد اندیشی با حضور مسئولان می‌تواند راهی برای این امر باشد.
 
خامسی با اشاره به اهمیت بررسی موضوعات مختلف جوانان در طول سال و بالأخص در هفته جوان افزود: به منظور ارتقاء سطح اثر بخشی شاخصه‌های فرهنگی در جامعه دستگاه‌های اجرایی باید در تدوین و طراحی برنامه‌های هفته جوان از موازی کاری و هزینه‌های غیرضروری خودداری و نسبت به ارائه طرح‌های جدید و نو تلاش کنند.
 
ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوان جوانان در شکل دهی سرمایه‌های انسانی
 
مسعود شریعتی در این نشست با تأکید بر اینکه جوانان به عنوان سرمایه اجتماعی کشور از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی در شکل دهی سرمایه انسانی، علمی و دانایی برخوردارند اظهار داشت: جوان بودن جامعه فرصتی را برای نظام مدیریتی کشور فراهم کرده تا بتواند با استفاده از این ظرفیت استثنایی، زمینه رشد و اعتلای همه جانبه جوانان و توانمند سازی آنان برای پیشرفت و تعالی کشور را فراهم کنند که برای استفاده از این ظرفیت، باید به خوبی و با برنامه ریزی دقیق و بی عیب و نقص انجام گیرد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه تبیین درست مؤلفه‌های هویتی جوانان و تکریم منزلت آن‌ها یکی از راه‌های صحیح و لازم در حوزه مسائل فرهنگی جوانان است تصریح کرد: از دیگر راه‌ها حل مشکلات جوانان در بخش‌های مختلف با نظرخواهی از آنان است که نسبت به چه مسائلی دغدغه و مشکل بیشتری دارند و سپس نسبت به حل آن اقدام شود.
 
وی آموزش به خانواده‌ها را از دیگر راه‌ها و مهمترین مسئله در زمینه حوزه فرهنگی قشر جوان دانست و اذعان کرد: رفتار مناسب با جوانان و ارائه الگوهای موفق در عرصه‌های مختلف جامعه به نسل جوان می‌تواند آن‌ها نسبت به آینده امیدوارتر و تلاش آن‌ها را برای رسیدن به اهدافشان دو چندان کند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..