کمیسیون امنیت ملی مجلس وضعیت آب یزد را بررسی کرد

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سفر به یزد در نشست مشترکی با اعضای شورای تامین استان، موضوع تامین آب شرب را بررسی کردند.

به گزارش یزدی نیوزروز جمعه دفتر نماینده شهرستان های تفت و میبد در مجلس ، کمال دهقانی فیروزآبادی گفت: تامین آب شرب استان که با حاشیه هایی رو برو شد، لازم بود نشستی مشترکی با اعضای شورای تامین استان یزد تشکیل شود تا ابعاد مختلف این موضوع بررسی شود، زیرا حیات مردم به آب بستگی دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل اعضای کمیسیون امنیت ملی به استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان نیز سفر کردند و لازم بود به یزد هم سفر کنند و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات تامین آب شرب مردم قرار گیرند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بازدید از تاسیسات هسته ای یزد را دیگر دلیل حضور اعضای این کمیسیون در استان عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب در اجرای برجام مصوب ۲۱ مهر ۱۳۹۴ لازم است مجلس بر حسن اجرای این قانون نظارت کند، کمیسیون امنیت ملی باید هر ۶ ماه یکبار گزارش های وزارت امور خارجه و دستگاه های دیگر را جمع بندی کند.
دهقانی فیروزآبادی افزود: کمیسیون گزارش ها را همراه با بازدیدهایی که از مراکز هسته ای دارد به استحضار نمایندگان مردم می رساند و روند اجرای برجام در ۶ ماه گذشته مورد بررسی قرار می گیرد.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به دعوت نماینده تفت و میبد به یزد سفر کردند. 
آنها همچنین دیروز(پنجشنبه) در سفر به اردکان از تاسیسات هسته ای در این شهرستان بازدید کردند. 
تخریب چند باره حوضچه و خطوط برق رسانی خط انتقالی آب به یزد در شرق اصفهان در هفته های اخیر، تامین آب شرب استان را با مخاطره جدی مواجه کرد. 
آب انتقالی به یزد که از ارتفاعات کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری تامین می شود، فقط به شرب مردم استان یزد اختصاص می یابد. 
با توجه به عرصه های بیابانی، محدودیت منابع آب شیرین و افزایش جمعیت، آب موجود در استان یزد تنها ۴۰ درصد نیاز مردم را پاسخ می دهد و بقیه آب شرب شهروندان باید از خارج از این استان تامین شود. 
طرح تامین آب استان یزد هم اکنون از منابع مختلف از جمله دریای عمان در دست بررسی و مطالعه است. 

بخش نظردهی بسته شده است..