مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد:

ارائه آموزش‌های فنی‌ به اتباع خارجی/اعتبار مدارک بین‌المللی است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با بیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به اتباع خارجی به صورت پایلوت در پنج استان کشور برگزار می‌شود، گفت: استان یزد یکی از مجریان این طرح است.

به گزارش یزدی نیوزعلی آقاافضلی  با اشاره به اهمیت مهارت آموزی به ویژه در سالی که به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، اظهار داشت: هرچه کارگران دارای مهارت بیشتری باشند، کالا و محصول تولیدی آنها کیفیت بهتری خواهد داشت و قابل رقابت با محصولات خارجی خواهد بود.

 
وی افزود: برای تحقق این امر، صنتگران و کارآفرینان باید از کارگران ماهر استفاده کنند و علاوه بر این، فنی‌وحرفه‌ای استان یزد نیز بحث آموزش ضمن کار برای کارگران شاغل در صنایع را در محل کارخانه انجام می‌دهد.
 
آقاافضلی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده از سوی فنی و حرفه‌ای استان یزد طی سال گذشته بیان کرد: تعهد استان یزد آموزش ۶ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۷۱۷ نفر ساعت بود که میزان آموزش‌های ارائه بیش از این میزان و به تعداد ۶ میلیون و ۸۶۶ هزارو ۴۳۵ نفرساعت بوده است.
 
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد خدمات آموزشی در ۱۶ مرکز دولتی و ۳۵۰ آموزشگاه آزاد فعال ارائه می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه فنی و حرفه ای، متولی نظام آموزش مهارتی است، از اول تا ۱۱ اردیبهشت ماه، طرح بازدید دانش آموزی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای و مراکز آزاد در سراسر کشور در حال اجرا است و استقبال خوبی نیز از آن صورت گرفته است.
 
آقاافضلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اقشار مختلف بیان کرد: طرح آموزش سربازان، جوار دانشگاهی، زندانیان، اتباع خارجی مجاز، آسیب‌دیدگان اجتماعی، کارگران شاغل در صنایع، روستاییان و عشایر و … در استان یزد اجرا شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: طرح آموزش سربازان با توجه به نیاز بازار و سلایق سربازان اجرا می شود که در سال گذشته این آموزش‌ها به هزار و ۶۴۵ سرباز ارائه شد.
 
مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد در مورد آموزش به اتباع خارجی نیز بیان کرد: این طرح در پنج استان کشور به صورت پایلوت در حال اجراست که یزد از جمله این استان ها است و آموزش‌ها بیشتر به اتباع افغانستانی و عراقی ارائه شده است.
 
آقاافضلی ادامه داد: سال گذشته این آموزش‌ها در ۱۴ رشته و در ۱۵ دوره برگزار شد و ۱۸۷ نفر از اتباع افغانستانی در این دوره شرکت کرده و گواهینامه دریافت کردند.
 
وی در پاسخ به سئوال  در مورد اعتبار مدارک فنی و حرفه ای بیان کرد: تمام آموزش‌های ارائه شده به کارآموزان فنی و حرفه ای بر اساس استانداردهای بین المللی است و رشته ها کد بین المللی دارند و در صورتی که مدارک فنی و حرفه ای ترجمه شود، در سراسر دنیا قابل قبول است و می تواند منجر به اشتغال شود.
 
منبع:خبرگزاری مهر
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..