برنامه‌های هفته کارگر در استان یزد اعلام شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عناوین و برنامه‌های هفته کارگر در این استان را تشریح کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ریاحی» در این باره گفت: برنامه‌های هفته کارگر سال ۹۷ از روز پنجم اردیبهشت آغاز و تا پایان روز یازدهم ادامه دارد و محوریت اصلی را حمایت از کالای ایرانی قرار داده‌ایم.

 
وی تصریح کرد: طی جلسات متعدد با اعضای ستاد کمیته بزرگداشت هفته کارگر موضوعات و برنامه‌های مختلفی مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد بر اساس آن نخستین روز از هفته کارگر به عنوان «کارگر، میثاق با امام و رهبری و حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده که در این روز تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره)، عطرافشانی و اهدای گل با حضور در مرقد سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی(ره) و گلزار شهدا با حضور جمعی از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی،  نواختن زنگ ورزش کارگری و بازدید از تشکل‌های کارگری را خواهیم داشت. 
 
ریاحی ادامه داد: عنوان دومین روز «کارگران، مهارت و صیانت از نیروی کار» خواهد بود که همایش دوچرخه‌سواری کارگران، بازدید از واحد نمونه استانی و مراسم کلنگ‌زنی ساختمان مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران هرات و مروست (شهرستان خاتم) از برنامه‌هایی است که در این روز برگزار خواهد شد. 
 
وی از نامگذاری سومین روز هفته کارگر به عنوان «کارگران، معنویت، نشاط و ورزش» خبر داد و افزود: حضور پرشور کارگران و کارفرمایان در نماز جمعه تنها برنامه این روز است.
 
وی با بیان این که روز چهارم نیز به نام «زنان کارگر، مشارکت اجتماعی، جوانان و عدالت شغلی» عنوان شده،‌ اظهار کرد: مراسم تفسیر موضوعی قرآن و دیدار جمعی از تشکلات کارگری و کارفرمایی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز یزد، دیدار مدیران و روسای اداره کل با خانواده‌های شهدا و حادثه‌دیدگان جبهه کار و تولید، تجلیل از زنان کارگر منتخب و برگزاری مسابقه فوتسال کارگری برنامه‌هایی است که در این روز انجام می‌شود. 
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان «کارگران، شوراها و تشکل‌های کارگری» را عنوان پنجمین روز هفته کارگر بیان کرد و گفت: برنامه‌هایی نظیر همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت کار، بازدید تشکلات کارگری و کارفرمایی از مرکز آموزشگاهی فنی و حرفه‌ای و موسسه خیریه فاطمه الزهرا از برنامه‌هایی است که برای این روز درنظر گرفته شد.
 
وی اضافه می‌کند: عنوان روز ششم «کارگران، بازنشستگان و قوانین حمایتی» است که عیادت از بیماران بیمارستان شهدای کارگر و اهدای گل، گردهمایی تشکلات کارگری با حضور معاون وزیر، استاندار به منظور تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحد نمونه منتخب در بیست و نهمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید، جنگ بزرگ حمایت از کالای ایرانی و جهادگران عرصه کار و تولید، برنامه‌های این روز است. 
 
ریاحی در پایان خاطرنشان کرد: روز پایانی که «روز جهانی کار و کارگر» نامیده شده، جهت راهپیمایی کارگران عزیز در نظر گرفته شده است. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..