تدوین نقشه راه آموزش عالی جهاددانشگاهی کشور در میزبانی دانشگاه علم و هنر یزد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر از برگزاری نشست سراسری روسا و معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن برزگری» هدف از برگزاری این نشست را تدوین نقشه راه آموزش عالی در جهاد‌دانشگاهی با محوریت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان و کارآفرینان عنوان کرد و گفت: این نشست یک روزه،‌ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ روز شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه در محل دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‌شود. 

 
وی تدوین نقشه راه آموزش عالی در جهاددانشگاهی به درخواست معاونت آموزشی وزارت علوم در راستای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان و کارآفرینان را محور کاری این نشست عنوان کرد و افزود: ماحصل این نشست به طور عمده برنامه‌ریزی استراتژیک برای مهارت‌های آموزشی و توانمندسازی دانشجویان در حین تحصیل را در بر خواهد داشت.
 
این مسئول با اشاره به رسالت جهاد‌دانشگاهی در حوزه آموزش عالی، بیان کرد: ایجاد اشتغال و پرورش کارآفرینان یکی از مهمترین ماموریت‌هایی است که جهاد‌دانشگاهی در قالب دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خود دنبال می‌کند.
 
وی با بیان این که این رسالت با هم‌افزایی حوزه‌های پژوهشی و فناوری جهاد‌دانشگاهی به بهترین نحو در حال انجام است، ادامه داد: البته این توانمند‌سازی شامل اعضای هیات علمی دانشگاه نیز می‌شود که با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌هایی برای اعضا جهت ارتباط موثر آنها با صنعت، محیط های کسب و کار و مراکز پژوهشی و فناوری، محقق می‌شود.
 
برزگری در پایان از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی بین مراکز آموزش عالی جهاددانشگاهی با صنایع و محیط‌های کسب و کار در همین راستا خبر داد و یاداور شد: در واقع هدف اصلی از تدوین نقشه راه و برنامه‌ریزی در این حوزه، فراهم کردن زمینه‌های اشتغال با توجه به نیازسنجی محیط‌های کسب و کار است. 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..