مسافت بافق تا بندرعباس ۱۷۰ کیلومتر کاهش می‌یابد

فرماندار شهرستان بافق با اشاره به تکمیل محور بافق- نوق تا پایان سال جاری، علت تاخیر ایجاد شده در تکمیل این عملیات اجرایی را کاهش ارزش استراتژیکی این محور ارتباطی برای استان کرمان دانست.

به گزارش یزدی نیوز«محمد زاده‌رحمانی» با اشاره به پیشرفت بیش از ۸۵ درصد عملیات عمرانی محور بافق – نوق مابین استان‌های یزد و کرمان، گفت: با تکمیل این طرح عمرانی، محور بافق به بندرعباس ۱۷۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود . 

 
وی افزود: قسمتی از این طرح عمرانی متعلق به یزد است که حدود پنج سال پیش با تامین اعتبار از سوی استان  تکمیل شد ولی قسمتی از آن به طول ۲۵ کیلومتر که متعلق به استان کرمان بود همچنان نیمه تمام باقی مانده است.
 
این مسئول تصریح کرد: البته ۱۵ کیلومتر از این بخش محور در سال گذشته اجرایی شده و امسال نیز قرار است که ۱۰ کیلومتر باقیمانده آن عملیاتی و تا به پایان سال به اتمام برسد . 
 
فرماندار در مورد علت تاخیر در تکمیل این محور در محدوده استان کرمان بیان کرد: این عملیات در حوزه استان یزد خیلی زود دنبال شد ولی شاید مهمترین علت تاخیر ساخت این محور در استان کرمان، کمتر بودن ارزش استراتژیکی این محور برای کرمان است.
 
زاده‌رحمانی در پایان نیز یادآور شد: البته راه ارتباطی قبلی بین بافق و نوق یک محور خاکی بوده که محور در دست اقدام کنونی شرایط ارتباط بین این دو شهر را از طریق راه آسفالته فراهم می‌کند.
 
                  
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..