“مساجد” نباید پایگاه یک جناح و گروه خاص باشد

امام جمعه شهرستان اردکان با بیان اینکه به نسل جوان در فعالیت‌های مساجد بها داده شود گفت: مساجد نباید پایگاه یک جناح و گروه خاص باشد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل شاکر در جمع مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اردکان با اشاره به اینکه مساجدی وجود دارد که نسبت به ساختمانی و ظاهری هیچ مشکل و کمبودی ندارند اظهار داشت: اما متأسفانه در این مساجد خبری نیست و به نوعی کمبود خادم فرهنگی در این مساجد احساس می‌شود.

 
امام جمعه شهرستان اردکان با بیان اینکه مسجد خانه خدا و صاحب خانه نیز اهل مسجد را دوست می‌دارد گفت: اهالی مسجد و افرادی که مُسن هستند باید جوانان را نسبت به حضور در مساجد ترغیب و تشویق کنند و در کارهای مساجد به نسل جوان بها بدهند تا علاقه و شوق بیشتری برای حضور در خانه خدا داشته باشند.
 
وی بیان کرد: نسل جوان با توجه به انرژی که در این سنین دارند می‌توانند در امور فرهنگی نقش بسیار مؤثر و تأثیرگذاری داشته باشند.
 
شاکر با تأکید بر اینکه مساجد باید به دور از حاشیه‌های سیاسی و جناحی به فعالیت‌های فرهنگی خود ادامه دهند گفت: مسجد نباید پایگاه یک جناح و افراد خاص باشد بلکه خانه خدا می‌تواند بهترین مکان برای خدمت به اسلام و انقلاب باشد.
 
امام جمعه شهرستان اردکان با اشاره به اینکه مساجد بزرگ ‌ترین پایگاه فعالیت اسلام است خاطرنشان کرد: مساجد از صدر اسلام کانون معنویت و تبلیغ معارف دین و مرکز حل مشکلات مردم و خدمت‌رسانی به آن‌ها بوده است.
 
وی با بیان سخن رهبر معظم انقلاب در ارتباط با فعالیت‌های کانون‌های مساجد تصریح کرد: یکی از کارهای جهادی که این‌همه مقام معظم رهبری بر آن تأکیددارند این است که انسان منتظر بودجه و امکانات نباشد و از کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببرد پس کانون‌های مساجد یکی از پایگاه‌هایی است که باید در آن کارهای جهادی و انقلاب انجام گیرد.
 
شاکر در پایان با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید دغدغه جهادگران مساجد اظهار داشت: انجام فعالیت‌های فرهنگی در برخی از مساجد که نسبت به دیگر مساجد از امکانات و تجهیزات کمتری برخوردار هستند به مرابت بیشتر است که این فعالیت ها اجری بسیار دارد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..