یک زن، رییس اداره منابع طبیعی بهاباد شد

مدیر کل منابع طییعی و آبخیزداری استان یزد، روز دوشنبه، یک زن را به سمت رییس این اداره در شهرستان بهاباد منصوب کرد.

به گزارش یزدی نیوزدر آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید اداره منابع طبیعی بهاباد، 'مهناز ایمانی بهابادی' بعنوان مسوول جدید این اداره معرفی و از خدمات مهدی دهقان چناری، تقدیر شد.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان یزد در این مراسم از اجرای طرح مالچ پاشی در سطح ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی استان یزد خبر داد و گفت: ۱۴۵۰ هکتار از اراضی یزد برای مبارزه با ریزگردها نهال‌کاری شد.
'محمدرضا آخوندی' با بیان اینکه برای مبارزه با ریزگردها در استان یزد، امسال ۱۴۵۰ هکتار از اراضی استان نهال کاری شد اظهار داشت: این رقم در چند سال اخیر برای استان یزد بی‌سابقه بوده است.
آخوندی با اشاره به اینکه نهال‌کاری و مالچ‌پاشی یکی از روش‌های بیابان‌زدایی است تصریح کرد: گونه‌های گز، اسکنبیل، پانیکوم، کهور، آکاسیا ویکتوریا، سالیسینیا و کنار در اراضی بیابانی استان یزد کشت شده که نقش مهمی در تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از بیابان‌زایی دارد.
وی بر جذب و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در شهرستان تاکید کرد و گفت‌: مسئولان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باید از ظرفیت‌های خوب منطقه برای جذب و مشارکت تشکل‌های مردم ‌نهاد به عنوان تاثیر‌گذارترین نهاد برای حفاظت منابع طبیعی که امری ضروری است، استفاده کنند.
از ۷.۴ میلیون هکتار وسعت استان یزد ، ۷.۲ میلیون هکتار آن را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می دهد که از این میزان ، ۳۶ درصد بیابانی و کویری و ۶۲ درصد مراتع فقیر و بقیه جنگل های طبیعی و دست کاشت است.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..