معاون استاندار یزد:

نقش رسانه ها در مدیریت مصرف آب مهم و اثرگذار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به موضوع صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در برهه کنونی گفت: رسانه ها نقش اثرگذاری در تحقق این مهم دارند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد با تاکید بر نقش رسانه ها در شکل دهی افکار عمومی جامعه افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها و مشکلات موجود برای تامین آب شرب استان، اهمیت فعالیت های رسانه ای برای آموزش و ترغیب مردم به صرفه جویی در مصرف آب دوچندان شده است.

وی با ابراز خرسندی از توجه شهرداری ها به موضوع صرفه جویی در مصرف آب و استفاده نکردن از آب شرب برای آبیاری فضای سبز ادامه داد: علاوه بر مردم، همه نهادها و دستگاه های استان باید به موضوع صرفه جویی در مصرف آب توجه جدی داشته باشند. 
معاون استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: نشست های شورای اطلاع رسانی استان با پیگیری های روابط عمومی استانداری به صورت مستمر برگزار شود.
طالبی همچنین با یادآوری اهمیت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد درسازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در تیرماه ۱۳۹۶، از برگزاری نشست شورای اطلاع رسانی استان با این موضوع استقبال کرد. 
نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد از حدود ۹ ماه پیش برگزار نشده بود.
در این نشست هر یک از اعضای شورای اطلاع رسانی استان دیدگاه ها و راهکارهای خود را در خصوص مدیریت مصرف آب و نحوه فعالیتهای رسانه ای برای تحقق این مهم ارایه کردند.
تخریب چند باره حوضچه و خطوط برق رسانی خط انتقالی آب به یزد در منطقه شرق اصفهان در یک هفته اخیر، تامین آب شرب خشک ترین استان کشور را با مخاطره جدی مواجه کرده است. 
آب انتقالی به یزد که از ارتفاعات کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری تامین می شود، فقط به شرب مردم استان یزد اختصاص می یابد. 
با توجه به عرصه های بیابانی، محدودیت منابع آب شیرین و افزایش جمعیت، آب موجود در استان یزد تنها ۴۰ درصد نیاز مردم این استان را پاسخ می دهد و بقیه آب شرب شهروندان باید از خارج از این استان تامین شود. 
طرح تامین آب استان یزد هم اکنون از منابع مختلف از جمله خلیج فارس و دریای عمان در دست بررسی و مطالعه است.

بخش نظردهی بسته شده است..