استاندار یزد تأکید کرد:

لزوم بررسی علمی آسیب‌های اجتماعی توسط رسانه‌ها و مسئولان در یزد

استاندار یزد با اشاره به ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: رسانه‌ها و مسئولان موضوع آسیب‌های اجتماعی را با نگاه علمی و منطقی بررسی کنند.

به گزارش یزدی نیوز«محمود زمانی قمی» در نشست شورای آموزش ‌و پرورش استان ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، به اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه به‌ ویژه در میان قشر نوجوان و جوان و دانش آموزان کشور اشاره و اظهار کرد: دراین میان نقش نهاد آموزش‌ و پرورش در راستای کاهش آسیب‌ها و ارائه آموزش‌های لازم و تربیت نسل جوان و نوجوان بسیار پر اهمیت است .

 
وی با بیان این‌که آموزش‌ و پرورش نهادی گسترده و تأثیرگذار است، افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور، سایر نهادها نیز باید بیش ‌از پیش با این مجموعه همکاری مؤثر داشته باشند .
 
استاندار یزد در ادامه با تأکید بر این‌که باید به خوبی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، روحانیون، نخبگان، رسانه ها، هنرمندان، دانشگاهیان و  فعالین فرهنگی در این حوزه استفاده شود، گفت: شورای آموزش و پروش استان باید در این راستا پیشگام شود و سایر ظرفیت‌ها را فعال کند .
 
زمانی قمی با اشاره به این‌که نسلی که امروز به‌عنوان دانش‌آموز در مدارس در حال تعلیم دیدن و تربیت شدن است، آینده‌سازان و مسئولان و مدیران آینده کشور هستند و باید پست‌های اجرایی مختلف در کشور را در دست گیرند، تصریح کرد: در آستانه چهلمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران مدیران و مسئولانی که سنی از آنها گذشته مسئولیتها را به نسل جوان واگذار و آنها را دلسوزانه راهنمائی کنند .
 
رییس شورای آموزش و پرورش استان با بیان این‌که مسئولان و رسانه‌ها نباید با بیان آمار و ارقام در حوزه آسیب‌های اجتماعی جامعه را نگران کنند بر بررسی و انعکاس علمی و منطقی آسیب‌های اجتماعی از سوی مسئولان و رسانه‌های استان تاکید کرد .
 
وی با اشاره به این‌که در برخی مواقع پیام ما به مخاطب نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: در جامعه ما اعتماد به حرفها و سخنرانی ها کم شده است و افرادی که می‌خواهند پیامی را برای مخاطبان بیان کنند باید ویژگی‌های آن را نیز بدانند که مهمترین آن صداقت و شفافیت پیام است و اینکه پیام دهنده خود نیز عمل کننده آن باشد تا پیام مدنظر بتواند تأثیرگذاری خود را داشته باشد .
 
استاندار یزد در پایان سخنان خود بیان کرد: فقط نباید به سخنرانی‌ها در کشور اکتفا کنیم و در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز نباید سریع از آن عبور کرد بلکه نیاز به نگاه دقیق و علمی دارد زیرا اگر با سخنرانی مشکلات و معضلات کشور حل می‌شد، الآن در این وضعیت نبودیم .
 
«عباسعلی دانافر» مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل در دسترس بودن دانش آموزان و خانواده‌ها وهمچنین معرفی دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت نقش مهمی در بررسی آسیب های اجتماعی دارند .
 
این مقام مسئول افزود: تربیت خانوادگی، تغییر در سبک زندگی ، حاشیه نشینی ، مهاجرت و خلا بین خانواده و مدرسه باعث گسترش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان شده است .
 
وی خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان در دو محور پیشگیری و درمان و سه بخش پرورشی و تربیتی ، تربیت بدنی و تندرستی و انجمن اولیاء و مربیان در آموزش و پرورش دنبال می‌شود .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..