اولین مجمع سلامت ابرکوه برگزار شد

اولین مجمع سلامت شهرستان ابرکوه با هدف مشارکت اقشار مختلف جامعه در بحث سلامت و افزایش سطح سواد سلامت آنان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد در دانشکده پیراپزشکی ابرکوه برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«عبدالحسین اکرمی» رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه در حاشیه این مراسم در گفت ‎ وگو با خبرنگار ایسنا -منطقه یزد، اظهار کرد: مجمع سلامت با این هدف تشکیل شده که بگوید ارتقاء و حفظ سلامت مردم و جامعه تنها به وزارت بهداشت وابسته نیست بلکه موضوعی اجتماعی محسوب می‌شود که نیازمند همفکری، همراهی و پشتیبانی همه ارگان‌ها و نهادها است.

 
وی تصریح کرد: همه نهادها، صاحبان صنایع و خیرین باید مشارکت داشته باشند تا بسترهای لازم جهت حفظ سلامت مردم فراهم و از بیمارهایی که عموماً مرتبط با عواملی همچون، تغذیه، سبک زندگی و محیط کار است، جلوگیری شود.
 
اکرمی خاطرنشان کرد: باید این موضوع در بین اقشار مختلف تبیین شود که هر برنامه‌ای در جامعه در حال انجام است باید با در نظر گرفتن مسائل مرتبط با سلامتی مردم همراه شده و آموزش‌هایی در جهت افزایش سطح آگاهی، سواد سلامت و اطلاعات خود مراقبتی به آنان داده شود.
 
گفتنی است، در این مراسم «محمدحسن لطفی»، «علی دهقان»، «هوشنگ مهرپرور»، «ﻣﺤﻤﺪﺣﺴﯿﻦ ﻣﺼﺪﻕ»، «محمود نوری شادکام» به ترتیب معاونین بهداشتی، درمان، تحقیقات و فناوری، ﻏﺬﺍ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یزد، «احمد حائریان» رییس هیئت ‌مدیره هفتمین دوره‌ سازمان نظام پزشکی یزد، حجج‌اسلام «سید ابراهیم حسینی» و «رضا علیزاده» ائمه جمعه ابرکوه و بخش بهمن، «محمدکاظمی نسب» فرماندار، اعضای شورای شهر و شهرداران ابرکوه و مهردشت، بخشدار مرکزی و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان حضور داشتند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..