مدیرکل ارشاد یزد خبر داد؛

برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله فقیه خراسانی در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، با اشاره به ضرورت معرفی و شناساندن مفاخر فرهنگی، دینی و علمی توسط رسانه‌ها، گفت: کنگره بزرگداشت آیت الله فقیه خراسانی 20 اردیبهشت ماه 97 در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«مجیدجوادیان‌زاده» با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله فقیه خراسانی، اظهار کرد: این کنگره از گذشته در انجمن مفاخر فرهنگی استان یزد تصویب شده تا مقام علمی، مردمی، اجتماعی و فرهنگی آیت الله فقیه خراسانی تبیین شود.

 
وی با بیان این‌که ایشان در بخشی از تاریخ معاصر یزد منشا اثر بودند و تاریخ و هویت مردم یزد محسوب می‌شوند، افزود: در دستور کار است تا شخصیت‌های برجسته اجتماعی، دینی، علمی و فرهنگی که می‌توانند در جهت فرهنگ سازی و الگوسازی برای جامعه و به ویژه قشر جوان اثرگذار باشند را برجسته کنیم و با برگزاری بزرگداشت‌ها، کنگره‌ها و یادمان‌ها جامعه یزد را از وجود مفاخری که در درون خود رشد کرده، آگاه سازیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، در بخش دیگری از سخنان خود به نقش پررنگ رسانه‌ها در افزایش آگاهی جامعه اشاره و تصریح کرد: رسانه عرصه‌ای است که اگر بسیاری از مباحث انجام شده در چرخه آنان قرار نگیرد و دور از اطلاع رسانه‌ها اتفاق بیفتد، بازتابی ندارد و خیلی از اهداف محقق نمی شود.
 
جوادیان‌زاده ادامه داد: اگر رسانه‌ها بتوانند در جهت تعمیق موضوع مورد نظر گام بردارند و با ایجاد فضای آرام در قالب میزگردها و گفت وگو ها، شخصیت‌های مفاخر فرهنگی، دینی و علمی را برای جامعه مانوس تر کنند، نقش رسالتی خود را به خوبی ایفا کردند.
 
این مقام مسئول با بیان این‌که در عرصه کنونی نقش رسانه ها از یادواره ها و کنگره ها بیشتر است، اظهار کرد: هنگامی این نقش به خوبی ایفا می شود که بتواند ابعاد شخصیتی این افراد را بیشتر شناخته و آنها را به انسان های قابل لمس تری تبدیل کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگداشت آیت الله فقیه خراسانی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، دانشگاهی، مقامات استانی و برخی از مقامات ملی در ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷ برگزار می‌شود. 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..