امام جمعه یزد:

مردم در میلاد ائمه شادی کنند/خدمات سپاه به انقلاب قابل تحسین است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مردم همانگونه که در سوگ ائمه اطهار (ع) عزاداری می‌کنند باید در میلاد آنها نیز شادی کرده و این شادی را به همه شیعیان جهان منتقل کنند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد ائمه معصومین (ع) در این ماه فرخنده، اظهار داشت: تولد ائمه از نعمات و برکات بزرگی است که شیعیان باید آن را قدر دانسته و در آن شادی کنند.

 
وی افزود: باید همانگونه که در سالروز شهادت ائمه اطهار (ع) سوگواری می ‌شود، در سالروز میلاد آنها نیز جشن‌های شادی برگزار کرده و این شادی را به شیعیان جهان منتقل کنیم.
 
ناصری همچنین با اشاره به اینکه روز ولادت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است، این روز را به همه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت و بیان کرد: تاسیس سپاه نیز از نعمات بزرگی بود که به دستور امام خمینی (ره) در کشور ایجاد شد.
 
وی با اشاره به خدمات ارزشمندی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف عرضه داشته است، عنوان کرد: به واقع اگر سپاه نبود، معلوم نبود که توطئه های کوچک و بزرگ دشمنان چه بر سر این مردم، نظام و انقلاب می‌ِآورد.
 
خطیب جمعه یزد تصریح کرد: سپاه پاسداران نه تنها در داخل کشور رشادت و افتخارآفرینی کرده بلکه امروز در تلاش برای نجات کشورهای مسلمان نظیر عراق و سوریه از دست مستکبران و تکفیری‌ها است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن امروز جنگ نظامی را گزینه مناسبی نمی‌داند و جنگ فرهنگی را با جدیت بسیاری دنبال می کند، عنوان کرد: کشور و مردم ما از فرهنگ  غنی برخوردارند و این امر سبب شده تا دشمن از این فرهنگ غنی هراس داشته باشد و به دنبال از بین بردن ارزش‌های ما باشد.
 
ناصری خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلامی و ایرانی ما مروج حجاب و عفاف، استکبارستیزی و دیگر ارزش‌های انسانی و دینی است، اما دشمن از بین بردن کامل آنها را در برنامه خود دارد.
 
وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم که خود و دیگران را از این توطئه ها نجات دهیم و اجازه ندهیم دشمنان با برنامه ریزی های خود به اهداف شومشان دست پیدا کنند.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه نقش مسئولان، والدین و آموزش و پرورش در این زمینه بسیار پررنگ و حائز اهمیت است، افزود: مسئولان باید زمینه‌های تربیت دینی و آموزش مسائل شرعی و دینی را برای فرزندان این مرز و بوم فراهم کنند و با آموزش‌های خود، فرزندان را از گرفتاری‌ها و مصائب و معاصی دور کنند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..