افزون بر ۲۴ هزار تولد در استان یزد ثبت شد

مدیر کل ثبت احوال یزد از تولد روزانه 67 نفر و فوت 13 نفر سال 1396در این استان خبر داد و گفت: در این مدت 24 هزار و 626 نوزاد متولد شد که از این تعداد 12 هزار 659 نوزاد پسر و بقیه دختر بودند که به ازای تولد هر 100 دختر، 106 پسر متولد شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی مکرمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۹ درصد ولادت ها در مهلت قانونی ثبت شد، افزود: در سال ۹۵ ، ۲۵ هزار و ۴۷۵ نوزاد متولد شد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۱ نوزاد پسر بود.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۳۶۲ مورد ولادت حاصل از چند قلو زایی به ثبت رسید که از این تعداد ۳۴۷ مورد ۲ قلو و ۱۵ مورد سه قلو بوده است. 
مدیر کل ثبت احوال استان با بیان اینکه میانگین سن مادران در هنگام زایمان ۲۸.۵ سال بود، افزود: در مدت یادشده ۲۲ هزار و ۲۹۱ مورد ولادت ها در مناطق شهری و دو هزار ۳۳۵ مورد هم در مناطق روستایی به ثبت رسید. 
وی از ادامه روند انتخاب و فراوانی نامهای نیکو و مذهبی در استان خبر داد و تصریح کرد: امیرعلی، ، امیرحسین، ابوالفضل ،علی، امیرعباس، حسین، محمد، محمدطاها، علیرضا و محمد حسین به ترتیب بیشترین اسامی انتخابی خانواده‌های یزدی برای پسران و نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، حلما ،نازنین زهرا، ریحانه، ثنا ، فاطمه زهرا، یسنا و مهیا نیز نامهای برگزیده دختران بوده است. 
 
**فوت افزون بر چهار هزار نفر سال گذشته
مکرمی تعداد فوت شدگان سال گذشته استان را چهار هزار و ۷۲۳ نفر بیان کرد و گفت: تعداد مردان فوت کرده در این مدت ۲ هزار و ۵۵۶ نفر و زنان ۲هزار و ۱۶۷ تن بود بدین ترتیب در هر شبانه روز ۱۳ نفر در این استان فوت کردند.
وی میانگین سن مردان و زنان متوفی را به ترتیب ۶۵ و ۷۱ سال ذکر کرد و یادآور شد: شاخص امید به زندگی در بین زنان و مردان چند سال گذشته در استان افزایش یافته است.
 
**ثبت افزون بر هفت هزار ازدواج و یکهزار و ۶۶۰ طلاق 
مکرمی تعداد ازدواج های ثبت شده سال گذشته را هفت هزار و ۷۶ مورد بیان کرد و گفت: میانگین سن ازدواج در مردان و زنان به ترتیب ۲۸ و ۲۳ سال بود.
مدیر کل ثبت احوال یزد تعداد طلاق ثبت شده را یکهزار و ۶۶۰ مورد عنوان کرد و گفت: میانگین سن طلاق در مردان و زنان به ترتیب ۳۶ و ۳۱ سال بود.
وی افزود: در سال ۹۵ هشت هزار و ۵۵۵ مورد ازدواج و یکهزار و ۶۳۸ مورد هم طلاق به ثبت رسید.
استان یزد، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر دارد که ۸۵ درصد جمعیت آن شهری و مابقی روستایی هستند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..