فرماندار یزد خواستار شد؛

همت مضاعف دستگاه‌های اجرایی یزد در ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی

فرماندار یزد گفت: مدیران دستگاه های اجرایی عضو کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی با توجه به تأکید استاندار، باید در زمینه ساماندهی مهاجران خارجی اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی سالاری در اولین جلسه کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان یزد با بیان اینکه موضوع ساماندهی اتباع خارجی در استان و به ویژه شهرستان یزد در جلسات شورای تأمین شهرستان و استان مطرح و مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار داشت: ساماندهی اتباع خارجی در حوزه اشتغال و سکونت از مهمترین مسائلی است که در سال جاری در سطح استان پیگیری خواهد شد و مدیریت ارشد استان نیز بر این امر تأکید ویژه ای داشته اند.

 
سالاری با اشاره وجود قوانین و مقررات مشخص در این زمینه افزود: در سالهای گذشته نیز اقدامات مشابهی به منظور ساماندهی اتباع خارجی در سطح شهرستان انجام شده که متأسفانه به علت جزیره ای عمل کردن دستگاه ها به نتایج مطلوب و مناسبی ختم نشده است.
 
وی هدف از برگزاری این جلسات را هماهنگی برای تعیین نقشه راه واحد و هموار سازی مسیر دستیبابی به اهداف مشخص شده دانست و ابراز امیدواری کرد: در سال جاری همه ادارات و نهادها، موضوع ساماندهی اتباع خارجی را صدر فعالیت های خود قرار دهند و در این زمینه همت مضاعفی داشته باشند.
 
فرماندار یزد خواستار بهره مندی و استفاده از طرح های سایر شهرستان های استان در این مورد شد و بیان داشت: اقدامات مشابهی که در سایر شهرستان ها انجام شده باید با توجه به اطلاعات آماری، ظرفیت ها و محدودیت های شهرستان تدوین و اجرایی شود.
 
سالاری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساماندهی ضایعات فروشی های سطح شهر یزد نیز اشاره کرد و افزود: این موضوع در استان بررسی شده و خوشبختانه با نظر مساعد مسئولان، زمین واگذاری برای ایجاد مجتمع اختصاص یافته که با مشخص شدن طرح و مشاور توسط شهرداری یزد مقدمات واگذاری به افراد متقاضی نیز فراهم خواهد شد.
 
وی همچنین با بیان اینکه دولت به منظور بهبود وضعیت سکونت در برخی از مناطق بافت تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی طرح های ویژه ای با مشارکت در بخش خصوصی را در قالب ستاد بازآفرینی پایدار شهری پیش بینی کرده است، خاطرنشان کرد: این طرح ها در محله های حسن آباد، اسکان، خلف باغ، شاه ابوالقاسم و قاسم آباد یزد اجرایی می شود.
 
فرماندار یزد اضافه کرد: دستگاه های اجرایی باید پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی این محله ها نیز در جلسات آتی مطرح کنند تا در کنار اجرای مباحث عمرانی، مسائل اجتماعی نیز ارتقاء یابد.
 
تقویت گشت مشترک ویژه و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی توسط فرمانداری در موضوع ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار یزد در این جلسه به آنها اشاره کرد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..