امام جمعه یزد:

آثار مثبت برنامه‌های اصلاحی در زندان‌ها در مددجویان ماندگار باشد

امام جمعه یزد گفت: برنامه های اصلاحی زندانها زمانی اثرگذار و مطلوب هستند که آثار مثبت آن در مددجویان ماندگار باشد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری  در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد با بیان اینکه همه افراد ممکن است مرتکب اشتباه شوند، اظهار داشت: اشتباه افراد باید با امر به معروف و نهی از منکر، ارشاد و راهنمایی برطرف شود.

 
وی با بیان اینکه زندانیان از جمله افرادی هستند که در زندگی خود مرتکب اشتباه شده اند و زندان باید محل اصلاح و تربیت آنها باشد، افزود: رفتارها در زندان باید به نحوی باشد که افراد از اقدام خود پشیمان شوند و از تکرار اشتباهات خود پرهیز کنند.
 
ناصری ادامه داد: در زندان‌ها باید به شکلی برنامه ریزی شود که افراد به خوبی با آثار مثبت نماز و انجام فرایض دینی آشنا شوند و به نحوی روی آنها کار شود که در زمان آزادی نیز به مسیر درست هدایت شوند و نماز و عمل به فرایض را در اولویت قرار دهند.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: مسئولان زندانها می‌توانند با دعوت از کارشناسان، به خانواده زندانیان نیز آموزش‌های لازم را ارائه دهند تا آنها نیز مرتکب اشتباه نشوند زیرا در بسیاری از موارد، فرزندان این خانواده‌ها مرتکب اشتباهات ناخواسته شده اند که لازم است از آن جلوگیری شود.
 
ناصری با اشاره به اینکه در آموزش به خانواده‌های زندانیان مباحث بسیاری باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: خانواده‌های زندانیان باید آموزش ببینند که در زمان آزادی اعضای خانواده‌شان نباید شخص را به چشم یک گناهکار نگاه کنند بلکه وی را به چشم فردی که از اشتباهات درس گرفته بنگرند تا مددجو دوباره به سمت و سوی خلاف و اشتباه نرود.
 
وی با بیان اینکه آموزش‌های دقیق و درست به مددجویان زندان‌ها می‌تواند آثار مثبت بسیاری پس از آزادی آن‌ها در جامعه داشته باشد، گفت: وقتی فرد با خدا آشنا شود و به اشتباهاتش پی ببرد که این کار خلاف او سبب چه مسائلی در جامعه می‌شده، سبب می‌شود تا فرد از بازگشت به سمت گناه متنفر و برای جبران کار اشتباهش در جامعه تلاش کند.
 
منبع:

بخش نظردهی بسته شده است..