مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خبر داد؛

ساماندهی مطب‌ها، مراکز خدماتی، درمانی و اقامتی در یزد

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره بر ضرورت آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای احداث شهرک سلامت،‌گفت: ساماندهی دغدغه‌های اجتماعی در حوزه خدمات درمانی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط صورت می‌گیرد .

به گزارش یزدی نیوز«فخرالسادات خامسی» در نشست هم‌اندیشی به‌منظور ساماندهی مطب‌های پزشکان و ایجاد شهرک سلامت در استان برگزار شد با بیان این‌که ظرفیت‌های درمانی و پزشکی شاخص در یزد برای ارائه خدمات با فرصت‌ها و تهدیدهای مختلفی روبرو است، اظهار کرد: ساماندهی مطب پزشکان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است .

 
وی افزود: اولویت فعلی تمرکز بر ساماندهی مطب‌ها، مراکز خدماتی، اقامتی و موضوعات اجتماعی چون ترافیک و برخی آسیب‌های رفتاری برآمده در حوزه ارائه خدمات درمانی است که باید تمام بخش‌های مرتبط با این موضوع برنامه‌های خود را ارائه و با انسجام و همکاری‌های بین بخشی مداوم این مسئله را مدیریت کرد .
 
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: ساخت شهرک سلامت که فعالیتی اثرگذار برای فاصله گرفتن از آسیب‌های اجتماعی ناشی از خدمات درمانی است نیازمند آینده‌نگری و نگاه همه‌جانبه نگر است و خوشبختانه سرمایه‌گذارانی نیز برای اجرای این طرح وجود دارند که باید به‌صورت تخصصی به آن ورود کرد .
 
«محمود شاکری شمسی» مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری افزود: یزد ظرفیت‌های خوبی در حوزه درمان دارد اما برخی مشکلات چون پراکندگی نامناسب مطب پزشکان، ترافیک و سایر معضلات اجتماعی نیز به‌ویژه در زمینه ارائه خدمات به بیماران از این مسئله ناشی شده است که نیازمند کنترل و ساماندهی است .
 
وی خاطرنشان کرد: طرح‌ها و پیشنهادهای متنوعی از جمله ساخت شهرک سلامت برای مدیریت این موضوع مطرح و اقدامات مشابه سایر استان‌ها در این زمینه نیز بررسی‌شده است اما با توجه به زمان‌بندی تحقق طرح‌های بزرگ باید مسائل را دسته‌بندی و با شرح وظایف مشخص در بخش‌های مختلف و به‌صورت مقطعی اقدام گردد .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..