معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

ایجاد چتر حمایتی برای حضور فعال کارگران در تشکل‌ها موردتوجه قرار گیرد/تأکید برافزایش نشاط و امید در محیط‌های کار

«محمدعلی طالبی» در جلسه کمیسیون کارگری استان با اشاره به اینکه یکی از نمودهای اهتمام به شعار سال توجه به مسائل کارگری است بر ایجاد چتر حمایتی مبنی بر حضور کارگران در تشکل‌های کارگری و افزایش نشاط و امید در محیط‌های کار تأکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزکمیسیون کارگری استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و دستگاه‌های عضو این کمیسیون پیرامون بررسی مسائل کارگری استان تشکیل جلسه داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه گفت: سال جاری مزین به نام «حمایت از کالای ایرانی» است و یکی از نمودهای توجه و اهتمام به این شعار، حمایت از قشر پرتلاش کارگر و توجه به مسائل کارگری استان است.
طالبی افزود: کارفرمایان در استان یزد از قدیم به خوش‌نامی معروف بوده‌اند و انتظار می‌رود با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نیز توجه به شعار سال و درک این موضوع که کارگران پایه اصلی تولید کشور هستند توجه بیشتری به رفع مشکلات کارگری و افزایش نشاط و امید در محیط‌های کار معطوف نمایند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از وجوه حمایت از کارگران، توجه به تشکل‌های کارگری به‌ویژه شوراهای اسلامی کار است زیرا این شوراها می‌توانند روابط خوبی را بین کارگران و کارفرمایان برقرار و به تلطیف شرایط کمک کنند.
معاون استاندار یزد ادامه دارد: ازاین‌رو باید در کنار تشویق، به ایجاد و گسترش تشکل‌ها، ذهنیت معدود کارفرمایان به این شوراها را برطرف کرد و چتر حمایتی برای حضور فعال کارگران در تشکل‌ها ایجاد کنیم که البته حرکت بر این مبنا در چارچوب قانون مورد تأکید است.
طالبی اظهار داشت: فرصت هفته کارگر را باید به فرصتی برای همدلی سه‌جانبه دولت، کارفرما و کارگر تبدیل کنیم و در کنار آن شرایطی فراهم شود که در این مناسبت، مشکلات و مسائل جامعه کارگری مطرح و همراه با ارائه راهکارها و پیشنهاد در معرض مسئولان و نمایندگان محترم مجلس گذاشته شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان بیان کرد: دستگاه‌های عضو کمیسیون کارگری با نگاه به‌ضرورت اهتمام به تحقق شعار سال، پیشنهادات اجرایی و کاربردی خود را جهت رفع مسائل کارگری واحدهای مشکل‌دار ظرف ۱۰ روز آینده اعلام نمایند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..