معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

خانه سازمان‌های مردم‌نهاد با محوریت پیشگیری از اعتیاد در استان یزد تأسیس می‌شود

«محمدعلی طالبی» با اشاره به اهمیت مشارکت‌های مردمی و شبکه‌سازی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از تأسیس خانه تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزاولین جلسه کمیته تخصصی تشکل‌های غیردولتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری با موضوع تبادل‌نظر پیرامون تشکیل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم‌نهاد این حوزه در سالن موحدین استانداری یزد تشکیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: بحث مواد مخدر و آسیب‌های مربوط به آن‌یکی از ۴ اولویتی است که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان مشخص کرده‌اند و مسئولیت فعالیت مؤثر در این زمینه بر دوش ما است.
طالبی افزود: تجربه دهه‌ها کار درزمینهٔ اعتیاد و مواد مخدر نشان می‌دهد که با نگاه قهری و اتکای صرف به دولت نمی‌توان در این راستا اقدامات مؤثری رقم زد و بر این اساس نیازمند مشارکت مردم و همبستگی اجتماعی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: مصرف مواد مخدر و اثرات مخرب ناشی از آن‌یک پدیده اجتماعی است و امروزه در دنیا برای حل این معضل جذب مشارکت‌های مردمی و پیشگیری اجتماعی به‌عنوان راهکارهایی مداوم و تأثیرگذار کاربرد داشته و پیشنهاد می‌شوند.
رئیس کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه اظهار داشت: مردم ایران دارای روحیه‌ای مشارکت‌جو هستند اما در برخی فضاها هنر بهره‌برداری مناسب از آن وجود ندارد.
معاون استاندار یزد بیان کرد: ایجاد یک مرکز منسجم و زمینه‌سازی برای فعالیت شبکه‌ای تشکل‌های مردم‌نهاد زمینه بررسی سرمایه‌های اجتماعی و فعالیت‌های درون‌گروهی باهدف کنترل آسیب‌های برآمده از اعتیاد را تقویت و می‌توانیم باهم افزایی و هم‌گرایی لازم توانمندی‌های خرد را به اثرگذاری‌های کلان تبدیل کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان بیان کرد: در استان فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است و پس از شکل‌گیری این شبکه سایر امکانات لازم و مکان فعالیت این مرکز نیز اختصاص داده می‌شود و امیدواریم زمینه‌ای برای انسجام بخشیدن به فعالیت‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های غیردولتی و مردم درزمینهٔ اعتیاد و مواد مخدر که اثربخشی منسجم‌تر و مؤثرتری را نیز به همراه دارد فراهم آید.
گفتنی است در این جلسه نظرات و پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه اعتیاد و مواد مخدر مبنی بر تشکیل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد مطرح و فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای تحقق این امر در دستور کار قرار گرفت.
 

بخش نظردهی بسته شده است..