مدیر مرکز افکارسنجی ایسپای یزد:

توسعه پایدار مستلزم رصد دقیق و مناسب وضعیت موجود است

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) واحد یزد با اشاره به نقش این مرکز در برنامه‌ریزی توسعه‌ای استان،‌گفت: بدون در نظر گرفتن مؤلفه و رصد وضعیت موجود، برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار ناقص است.

به گزارش یزدی نیوز«بهروز اسلامی» ، با بیان این‌که سال گذشته سالی پر فراز و نشیب برای مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران در استان بوده است،‌ اظهار کرد: نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری و طرح بازرسی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب از جمله طرح‌های شاخص مرکز یزد در سال ۹۶ بودند.

 
وی پیش‌بینی کمتر از یک درصد میزان رأی رییس جمهور منتخب را از جمله اقدامات ایسپا در سال گذشته دانست و افزود: میزان برآورد احتمالی مرکز افکار سنجی ایسپا و رأی واقعی رییس جمهور محترم در استان یزد ۸/۶۲ و ۷/۶۳ بود که این مهم ابتدا به لطف خداوند و سپس همکاری صمیمانه و خالصانه مجموعه همکاران من (اعم از مدیران تا تیم‌های پرسشگری) در شعبه یزد اتفاق افتاده است .
 
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) واحد یزد، بازرسی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب را از دیگر اقدامات شاخص این مرکز در سال ۹۶ دانست و بیان کرد: به استناد مصوبات شصت و چهارمین نشست شورای اجتماعی کشور و نهمین نشست روسا و دبیران ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی دستگاه‌های اجرایی و استان‌های سراسر کشور و نیز ابلاغیه وزارت کشور به کلیه استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، عملکرد ادارات استانی در دو حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی مورد سنجش قرار گرفت.
 
اسلامی گفت: در بازرسی‌ها ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان یزد بیش از ۵۵ دستگاه اجرایی استان مورد بررسی قرار گرفتند که نمایندگان ستاد در بازرسی‌های انجام شده به عنوان نماینده مستقیم استاندار در آن دستگاه حاضر می‌شدند.
 
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت بازرسی‌های انجام شده،‌ تصریح کرد: خوشبختانه ایسپای واحد یزد توانست به خوبی در انجام این مهم موفق و رضایت حداکثری معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری یزد و مدیرکل اجتماعی استانداری یزد و دستگاه‌های اجرایی را جلب کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین ظرفیت موجود در شعبه یزد را وجود پررنگ مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی نظیر، اعتماد،‌ مشارکت و آگاهی عنوان کرد و ادامه داد: قطعا هیچ نهاد و سازمان و گروه اجتماعی بدون داشتن سرمایه اجتماعی به سرمنزل مقصود نخواهد رسید و به هر میزان که مولفه‌های سرمایه اجتماعی در آن بیشتر باشد رسیدن به اهداف برای آنها راحت تر و کم هزینه تر خواهد بود.
 
اسلامی وجود سرمایه انسانی را از دیگر ویژگی‌های مرکز ایسپای یزد دانست و بیان کرد: تمام سعی ما بر این است که به خصوص در طرح های ایسپا که غالبا کشوری هستند و از اهمیت خاصی برخوردارند از پرسشگران و تیم های اجرایی کارآزموده و کاربلد استفاده کنیم و کمترین میزان سوگیری را در یافته‌ها داشته باشیم.
 
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) واحد یزد خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر حدود ۳۵ پرسشگر با شعبه یزد در حال همکاری هستند که سعی ما بر این است که این میزان را افزایش دهیم. اما قطعا کیفیت پرسشگران را فدای کمیت آنها نخواهیم کرد .
 
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نقش ایسپا در برنامه‌ریزی توسعه‌ای استان،‌ اظهار کرد: بدون تردید توسعه پایدار در جایی اتفاق نخواهد افتاد مگر با لحاظ کردن مؤلفه‌های اجتماعی فرهنگی.
 
اسلامی با بیان این‌که بدون در نظر گرفتن این مؤلفه ها و رصد وضعیت موجود، برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار ناقص خواهد بود،گفت: قطعا ایسپا در استان یزد با استفاده از توان علمی و تخصصی خود و با اتکاء به نیروی با تجربه و متعهدی که در اختیار دارد نقش پررنگی را در به تصویر کشدین وضعیت موجود داشته و دارد.
 
وی تأکید کرد: طی سال‌های اخیر به لطف حمایت مدیران سازمان جهاد دانشگاهی در یزد، ایسپا توانسته است که توجه و اعتماد مسئولین استان را بیش از گذشته به خود جلب کند .
 
مدیر ایسپای واحد یزد نقش ایسپا در توسعه تحقیقات افکار عمومی را اجتناب ناپذیر دانست و بیان کرد: یافته‌های ایسپا و نتایج تحقیقات این مجموعه عظیم چه در سطح کشور و چه در سطح استان توجه مدیران و مسئولین را بیش از پیش به ارزیابی نظرات مردم در مسائل مختلف جلب کرده است.
 
اسلامی کیفیت، دقت، ظرافت و سرعت عمل ایسپا در یزد را مانند تمام شعب در کشور مثال زدنی عنوان کرد و افزود: همین خصوصیات منحصر به فرد باعث افزایش توجه مدیران و مسئولین به ایسپا و رصد افکار عمومی شده و آنها سعی در پایش افکار و انتظارات مردمی داشته تا از این طریق بتوانند انتظارات مردم را بهتر و سریعتر برآورده سازند تا در نهایت منجر به افزایش رضایتمندی در جامعه رقم بخورد .
 
وی در پایان حضور پر رنگ تر در مجامع علمی و تخصصی، توسعه تحقیقات کاربردی با تاکید بر نیازهای استان و همچنین تقویت بیش از پیش و توسعه بازارهای جدید برای افکار سنجی خلاقیت و نوآوری از جمله برنامه‌های ایسپای واحد یزد برای سال ۹۷ است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..