مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد:

۷۰ درصد برق استان یزد در صنعت مصرف می‌شود

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به رشد 11 درصدی مصرف برق استان، اعلام کرد: بیش از 70 درصد مصرف انرژی الکتریکی استان مربوط به بخش صنعت است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسن صباغزادگان» در نشست افتتاحیه ارزیابی عملکرد بخش انتقال و فوق‌توزیع معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان این ‌که لازم است نگاه به ارزیابی به ‌عنوان فرصت برای بهبود سیستم باشد، گفت: پایداری خوب و وضعیت مناسب شبکه در صنعت برق کشور و خاموشی‌هایی که روزبه‌روز کمتر می‌شود، نشانگر بهبود سیستم بهبود به کمک ارزیابی‌های مستمر، بها دادن به نظرات افراد خبره و صاحب‌نظر و اقدامات برای رفع نقاط قابل‌بهبود است . 

 
وی با اشاره وجود نیروهای جوان، با انگیزه و با تجربه در معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد، افزود: با وجود مشکلات تحریم و نقدینگی که گریبان گیر صنعت برق است، خوشبختانه این شرکت در بحث طرح‌های توسعه‌ای، طرح عقب‌افتاده ندارد . 
 
صباغزادگان استان یزد را با بیش از ۷۰ درصد مصرف انرژی الکتریکی در سال ۹۶، استانی صنعتی برشمرد و تصریح کرد: روند رشد مصرف انرژی با دیماند زیر ۷ مگاوات ۱۰ درصد و رشد دیماند بالای ۷ مگاوات ۱۸ درصد سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بوده است که در کل فروش انرژی استان یزد ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کیلووات ساعت با رشد ۱۱ درصدی به ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون رسیده است . 
 
این مقام مسئول با بیان این ‌که با توجه به رشد تند مصرف استان مشکل خاصی در تامین برق نداریم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ پیک‌بار مصرف ۱۲۳۰ مگاوات بود که با وجود رشد ۱۴ درصدی با اقدامات خوب مدیریت مصرف و ذخیره‌سازی عملیات این میزان در سال ۹۶ را به ۱۴۱۰ مگاوات ساعت رسید و ۱۷۰ مگاوات ساعت پیک سایی صورت گرفت . 
 
«غلامرضا نصیری» معاون بهر ه برداری برق منطقه‌ای فارس و سر ارزیاب توانیر نیز در این جلسه با اشاره به بهره‌های فراوان یادگیری و انتقال تجارب هم برای ارزیاب شونده و ارزیابان از عنوان برتر سال گذشته معاونت بهره‌برداری برق منطقه‌ای یزد یاد کرد . 
 
وی با بیان مشکلات نقدینگی و توسعه و بهینه‌سازی، تصریح کرد: رشد بار و  انتظاری که مسئولان و مردم در تامین برق دارند، حساسیت کار بهره‌برداری را افزایش می‌دهد و لازم است در فرآیند و کارها بازنگری شود . 
 
گفتنی است، این ارزیابی با هدف تطبیق عملکرد شرکت‌ها با قوانین کشور، شناسایی و تحلیل نقاط قوت و قابل‌بهبود و ارائه راهکارها و پیشنهادهای لازم در روند اصلاح کارها و همچنین انتقال تجارب سازنده بین گروه‌های ارزیابی و شرکت‌های صنعت برق کشور انجام می‌شود . 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..