مدیر کل ورزش و جوانان یزد خبر داد؛

ایجاد ۵۵ خانه ورزش روستایی در استان یزد

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد 30 خانه ورزش روستایی در استان، از رایزنی ‎‎ های انجام شده برای افزایش این تعداد به 55 خانه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«مسعود شریعتی» در مراسم افتتاح اولین خانه ورزش روستایی شهرستان مهریز در روستای حسین آباد از توابع دهستان تنگ چنار از عزم دولت دوازدهم در محرومیت‌زدایی و توسعه روستاهای کشور تاکید کرد و گفت: وزارت ورزش و وزارت کشور در تفاهم ‎‎ نامه ‎‎ ای قصد توسعه و ترویج ورزش در روستاهای کشور را دارند که سهم استان از این تفاهم ‎‎ نامه ۳۰ روستا بود که با رایزنی ‎‎ های انجام شده و از محل اعتبارات وزارت ورزش تعداد آن به ۵۵ روستا افزایش یافته ولی امیدواریم که بتوانیم همه روستاهای استان را تحت پوشش قرار دهیم.

 
وی افزود: سهمیه شهرستان مهریز ۵ خانه ورزش روستای است که به ترتیب در هفته ‎‎ های آینده به بهره‏‏برداری می ‎‎ رسد.
 
شریعتی اظهار کرد: با توجه به ضرورت مبارزه با مواد مخدر و همچنین دسترسی آسان همه مردم به ویژه جوانان و بانوان، این فضا آماده و تجهیز شده است.
 
«زارع» معاون فرماندار هم با تشکر از پیگیری ‎‎ ها برای به نتیجه رسیدن این خانه ‎‎ های ورزش، عنوان کرد: زمان بندی مناسب برای استفاده از فضای ایجاد شده و همچنین حفظ نظم و نظافت محل در اولویت است.
 
وی پیوند این محل مذهبی به ورزش را از نکات مثبت طرخ برشمرد و پیشنهاد داد که در شهرها هم چنین فضاهایی ایجاد شود.
 
در ادامه از زحمات «محمود دهقان چناری» دهیار پرتلاش روستا و «محمد حسن زارع» رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان به پاس تلاش و کوشش شان در رونق ورزش روستایی در شهرستان با اهداء لوح، تجلیل شد.
 
این خانه ورزش در حسینیه روستای حسین آباد در مساحت بالغ بر ۶۰۰ متر مربع واقع شده و تجهیزات آن شامل دو دستگاه میز پینگ پنگ، یک دستگاه فوتبال دستی ، ۲ عدد دارت استاندارد با وسایل مرتبط، ۲۵ تخته تشک ورزشی، ۲۵ عدد طناب، ۲ عدد صفحه شطرنج، ۲ عدد میز و ۴ عدد صندلی به ارزش تقریبی ۵۰ میلیون ریال است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..