معاون استاندار یزد:

تحقق حقوق شهروندی افزایش اعتماد عمومی به همراه دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: موضوع حقوق شهروندی از رویکردهای راهبردی دولت تدبیر و امید است و تحقق آن تقویت سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی را به همراه دارد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در نشست هم‌ اندیشی کارگروه حقوق شهروندی با یادآوری اهتمام ویژه دولت در این ارتباط افزود: نگاه جامعه ‌پذیر و راهکارهای عملی در ترویج و تحقق مؤلفه ‌های حقوق شهروندی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه در این حوزه با چالش‌ ها و موانعی برای فرهنگ ‌سازی و اجرا روبرو هستیم، ادامه داد: باید نگاه علمی و جامعه ‌پذیر نسبت به شناخت این موانع و ارائه راهکارهایی برای آگاهی بخشی عمومی و جهت ‌دهی گفتمان در ادبیات سیاسی و اجتماعی استان به وجود آید.
وی خاطرنشان کرد: در کارگروه پاسخگویی و شفافیت به‌ عنوان ۲عنصر حکمرانی خوب باید تبیین و مورد توجه باشد و با بهره ‌مندی از رسانه‌ ها و سایر ظرفیت‌ های اجتماعی در مسیر مطالبه گری جامعه و تبدیل استان به پایلوت اجرای حقوق شهروندی تلاش شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این نشست اهمیت فعال‌ سازی موضوع های متنوع در حقوق شهروندی برای خدمات‌ رسانی مطلوب و رضایت جامعه را تبیین کرد.
فخرالسادات خامسی افزود: علاوه بر استفاده از قابلیت ‌های رسانه‌ ای، تبلیغات محیطی و جذب همکاری نهادها و دستگاه‌های متولی فرهنگ، توجه به قابلیت‌ های سازمان‌ های مردم ‌نهاد، محلات و اثرگذاران اجتماعی نیز اثرات قابل‌ توجه ای به همراه دارد.
همچنین سعیده غالبی دستیار حقوق شهروندی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با ارائه گزارشی از اهداف تشکیل کارگروه حقوق شهروندی به بهره‌ مندی از دیدگاه‌ های تخصصی و تجربه ‌های گروه‌ های مختلف در مسیر عملیاتی کردن مؤلفه ‌های منشور حقوق شهروندی در استان و با محوریت این کارگروه تاکید کرد.
در نخستین نشست کارگروه حقوق شهروندی استان به‌ منظور ارتقای جایگاه حقوق شهروندی جمعی از فعالان و اثرگذاران اجتماعی نیز حضور داشتند.
 
** توزیع زیرساختهای فرهنگی و ورزشی عادلانه باشد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تاکید بر توجه به گسترش و عدالت در توزیع زیرساخت‌ ها و برنامه ‌های فرهنگی و ورزشی گفت: توسعه مردمی ورزش از موثرترین مسیرهای مقابله با آسیب ‌های اجتماعی است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، فخرالسادات خامسی در نشست هم‌اندیشی تدوین سند توسعه ورزش استان یزد افزود: تدوین سند توسعه ورزش زمینه‌ ساز همکاری‌ های مشترکی فراتر از این موضوع در عرصه‌ های فرهنگی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه بحث سلامت و نشاط اجتماعی از دغدغه ‌های مهم جامعه امروز است، افزود: ارتباط این حوزه‌ ها با یکدیگر و اجتماعی شدن با ورزش می‌ تواند بر تقویت همبستگی، مسئولیت‌ پذیری، تحکیم روابط اجتماعی و مشارکت تاثیرگذاری مثبت داشته باشد.
وی ادامه داد: ارتقای سلامت جسمی و روانی، تقویت سرمایه ‌های اقتصادی و اجتماعی، روابط بین ‌الملل و صلح موضوع های مرتبط با ساختار اجتماعی و در قالب ورزش نیز قابل ‌طرح است.
خامسی هامانه گفت: سلامت جسمی و روانی، تضمین کننده سلامت اجتماع به خصوص در مقابله با آسیب ‌های اجتماعی است.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تاکید بر اهمیت مردمی شدن ورزش اظهار کرد: در تدوین سند نگاه علمی و تخصصی وجود دارد و عدالت نگاه به گسترش حوزه ‌های ورزشی در رشته ‌های متنوع، گروه ‌های خاص و مناطق مختلف باید قابلیت اجرایی در زمان ‌بندی مشخص داشته باشد.
وی افزود: در نگاه موجود سند توسعه ورزش بر مبنای مدل شبکه‌ ای است و می ‌توان از اقشار مختلف و ظرفیت‌ های جذاب برای نهادینه‌ سازی و اطلاع ‌رسانی ورزش و جایگاه اثرگذار آن در اجتماع بهره ‌مند شد.
وی خاطر نشان کرد: مردم به نشاط اجتماعی علاقه ‌مند هستند و باید با زمینه‌ سازی و تقویت زیرساخت‌ های مختلف به‌ خصوص در حوزه آموزش و تنوع برای سلایق و دسترسی‌ های مختلف اقدام های توسعه‌ ای انجام شود.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..