معاون فرهنگی حوزه هنری یزد:

انتقال صحیح ارزش‌های انقلاب مستلزم استفاده از هنر و هنرمندان است

معاون فرهنگی حوزه هنری یزد با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته هنر انقلاب،‌گفت: هر اندیشه و مکتبی که بتواند در قالب هنر حرف خود را بیان کند در عالم ماندگار شده و منتشر می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«حسام سالکی»  با بیان این‌که انقلاب یک اتفاق فرهنگی است که در بستر جامعه ایران اتفاق افتاده است، اظهار کرد: این اتفاق فرهنگی به سبب این که از دل مردم جوشید و با زبان آنان بیان شد، یک سری محصولات و بازخوردهای فرهنگی را از خود برجای گذاشته است .

 
وی با اشاره به این‌که استمرار این حرکت ها به نهادسازی و سازماندهی نیاز دارد، افزود: بسیاری از نهادهای فرهنگی و هنری کشور متولی ساماندهی هنر مکتب انقلاب اسلامی هستند که به طور خاص حوزه هنری این ماموریت را برعهده دارد .
 
معاون فرهنگی حوزه هنری یزد در ادامه با بیان این‌که هنر شهید مرتضی آوینی در عرصه‌های داخلی و خارجی منشا اثر و جریان ساز بوده است، گفت: ۲۰ فروردین ماه که سالروز شهادت شهید آوینی است به عنوان روز هنر انقلاب نام گذاری و برنامه‌های متنوع هنری به مدت یک هفته برگزار می‌شود .
 
سالکی برگزاری تئاتر بچه های مسجد، ویژه برنامه «آسمانی ترین رفیق» و تجدید میثاق هنرمندان با شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی، مراسم یادبود شهید سید مرتضی آوینی، آغاز اجرای نمایش موزیکال«دادگاه زباله ها» با موضوع اقتصاد مقاومتی به کارگردانی علی جاور و جلسه اکران و تجلیل فیلم سینمایی«ملک سلیمان» را از جمله برنامه های هفته هنرانقلاب در یزد عنوان کرد .
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت هنر انقلابی،‌ تصریح کرد: هر اندیشه و مکتبی که بتواند در قالب هنر حرف خود را بیان کند در عالم ماندگار شده و تکثیر می یابد .
 
وی در ادامه به ماهیت ذاتی و استکبار ستیزی انقلاب ایران اشاره کرد و افزود: براساس تعریف امام، هنری هنر واقعی است که در راستای مبارزه و دفاع از حقوق مظلومین عالم باشد .
 
معاون فرهنگی حوزه هنری یزد با بیان این‌که اکنون انقلاب و هنر انقلابی توانسته حرف خود را در قالب هنر و بدون وجود زبان مشترک با بسیاری از کشورها بیان کند، تصریح کرد: هنر زبانی است که می تواند با همه ادیان حرف بزند بدون این که مرز، محدوده و نژادی مانع آن شود .
 
وی در پایان گفت: برای منتقل کردن ارزش‌های انقلاب به نسل‌های بعد نیاز به زبان هنر داریم  زیرا نمی‌توان با کتاب این ارزش‌ها را منتقل کرد .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..