مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خبر داد؛

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در یزد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد توانمندسازی و پویایی را از مؤلفه‌های مهم تقویت نقش اجتماعی بانوان یادآور شد و از زمینه‌سازی برای اجرای طرح تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان یزد خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز«رقیه کرمانیان» با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در تقویت نقش‌پذیری اجتماعی بانوان از اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان یزد بر مبنای نشاط‌آفرینی و توانمندسازی در تمام بسترهای موجود خبر داد و بر همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فعال در این زمینه تأکید کرد .

 
وی افزود: شناسایی دغدغه‌ها و نیازهای حوزه زنان و خانواده استان در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی برای فراهم نمودن شرایط لازم و نزدیک شدن به برابری جنسیتی ضرورت دارد .
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی، برنامه‌های این دفتر برای پویایی و توانمندسازی هر چه بیشتر بانوان در تحقق شعار سال بر هم‌اندیشی و گفت‌وگوهای بین نسلی،آموزش‌های مهارتی و حمایت از رونق اشتغال و عرضه محصولات به‌ویژه درزمینه خدمات، صنایع‌دستی و گردشگری معطوف شده است .
 
کرمانیان خاطرنشان کرد: اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی یک و دو، تشکیل مجمع مشورتی زنان و برنامه‌های متنوع درزمینه حقوق کودک از برنامه‌های اثربخش حوزه بانوان در سال گذشته به شمار می‌رود که در مسیر پیش رونیز سعی بر تقویت بیشتر ظرفیت‌های به وجود آمده و رونق آن است .
 
این مقام مسئول سلامت و نشاط اجتماعی زنان را از موضوعات اثرگذار بر سایر جنبه‌های زندگی و فعالیت آن‌ها دانست و بیان کرد: اجرای مرحله ۳ طرح تاب‌آوری اجتماعی در محلات بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و استاندار یزد از برنامه‌های مهم در تقویت این موضوع است .
 
کرمانیان در پایان گفت: تکمیل بانک اطلاعاتی زنان و معرفی به جامعه هدف، جهت ایجاد خودباوری و ارتقای جایگاه زنان از دیگر اهداف این دفتر در سال ۹۷ است و از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف خواستاریم گزیده‌ای از فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را برای تکمیل این بانک اطلاعاتی به دفتر بانوان استانداری یزد ارسال کنند .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..