رییس حوزه هنری یزد خبر داد؛

آغاز تدوین کتاب خاطرات شهید سیدرضا پا‌ک‌نژاد در حوزه هنری یزد

رییس حوزه هنری یزد با خانواده شهید هنرمند دکتر سید رضا پا‌ک‌نژاد دیدار و گفت‌وگو کرد و از تدوین خاطرات این شهید گرانقدر در آینده نزدیک خبر داد .

به گزارش یزدی نیوزهمزمان با نخستین روز هفته هنر انقلاب اسلامی دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان با حضور در منزل شهید دکتر سید رضا پا‌ک‌نژاد با همسر و فرزندان این شهید گرانقدر دیدار و با اهدای لوح تقدیر از صبر و استقامت آنان تجلیل کرد.

«محمدصادق کوچک‌زاده» در این دیدار به جایگاه ویژه شهید پا‌ک‌نژاد در بین مردم اشاره و اظهار کرد: امروز پس از گذشت حدود ۳۷ سال از شهادت ایشان هنوز نام و یاد آن شهید بزرگوار و خدمات ارزنده‌اش در اذهان مردم ماندگار است .
 
وی از آغاز تدوین کتاب خاطرات شهید دکتر سید رضا پا‌ک‌نژاد به همت حوزه هنری استان خبر داد و افزود: این خاطرات توسط محمدرضا ملک‌ثابت ـ‌پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌ـ تدوین خواهد شد .
 
«زهرا کنی» همسر شهید پا‌ک‌نژاد نیز با اشاره به سجایای اخلاقی،تدیّن و مردم‌داری آن شهید والامقام، رمز موفقیت ایشان را انس با قرآن کریم و بهره‌گیری از آیات الهی در نوشتن دانست .
 
وی ادامه داد: تمام رفتار، گفتار و نوشته‌های شهید پاک‌نژاد برگرفته از قرآن بود و همواره سعی می‌کرد در مسیر اسلام حرکت کند. ایشان علاوه بر استعداد در نوشتن، علاقه بسیار زیادی به مطالعه و پژوهش در منابع اسلامی داشتند. کتاب «اولین دانشگاه، آخرین پیامبر» از جمله آثارشان است که در ۴۲ جلد نوشته شده است .
 
همسر شهید پا‌ک‌نژاد با بیان این که شهید پاک‌نژاد همه زندگی خود را وقف نگارش این کتاب کرد، بر نشر این مجموعه و دسترسی آسان مردم به آن تأکید کرد و تسریع در گردآوری و تدوین خاطرات ایشان را خواستار شد .
 
شهید دکترسید رضا پاک‌نژاد در نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به سبب خدمات برجسته انسانی و اجتماعی که قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشت و نیز به دلیل سوابق درخشان علمی و دینی، از سوی مردم دارالعباده یزد راهی خانه ملت شد .
 
این محقق و نویسنده متعهد،‌ شامگاه هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به همراه برادرش سید محمد در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..