آمار ازدواج و طلاق در استان یزد نگران کننده است

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه آمار ازدواج و طلاق در استان یزد بسیار نگران کننده است گفت: سال ۹۶ استان یزد با ۱۷ درصد کاهش ازدواج روبه رو بوده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد‌علی مکرمی در دیدار با آیت‌الله محمد‌رضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در سال ۹۶ بیش از ۲۵ هزار شناسنامه خردسال زیر ۱۵ سال در استان یزد تعویض و صادر شد اظهار داشت: همچنین در سال گذشته بیش از ۶۵ هزار و هشتصد شناسنامه بزرگسال بالای ۱۵ سال در استان یزد تعویض و صادر شد.

مدیر کل ثبت احوال استان یزد افزود: این تعداد به این علت بود که افرادی اقدام به تغییر نام و فامیل خود کردند که در سال گذشته آمار همگی به ثبت رسید.

صادر بیش از ۸هزار شناسنامه المثنی در سال ۹۶ در استان یزد

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ قریب به ۸ هزار شناسنامه المثنی در استان یزد صادر شد خاطرنشان کرد: همچنین ۸۶۰ مورد تغییر نام  در سال گذشته توسط ثبت احوال استان یزد به ثبت رسیده است.

مکرمی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های اداره ثبت احوال برای تغییر نام افراد، فراوانی است گفت: در این شاخصه، به عرف مراجعه کردیم به این معنا که هر نامی که مردم بیشتر انتخاب کردند آن اسامی بهتر است و یا بر اساس موقعیت طرف آن اسامی را تغییر دادیم.

مدیر‌کل ثبت احوال استان یزد عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار تغییر نام خانوادگی را در استان یزد داشتیم اضافه کرد: برای اتباع بیگانه که به صورت قانونی وارد کشور شده باشند گواهی ولادت صادر می‌کنیم که در سال گذشته ۴۵ مورد در ثبت احوال استان یزد به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۷ مورد فوت اتباع خارجی یزد به ثبت رسید خاطرنشان کرد: مراجع دولتی در سال ۹۶ بیش از ۱۱ هزار استعلام از اداره ثبت احوال استان یزد گرفتند.

مکرمی به بیان ۱۰ نامی که در سال گذشته مردم یزد برای فرزندانشان انتخاب کردند پرداخت و ادامه داد: "امیر علی "،"امیر حسین "، "ابوالفضل "، "علی "، "حسین "، "امیر عباس "، "محمد "، "علیرضا "،"محمد طاها " و "محمد حسین " این اسامی به ترتیب بیشترین انتخاب خانواده برای فرزندان پسرشان در استان یزد بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان یزد افزود: "فاطمه "،"زهرا "، "زینب "،"حلما "، "نازنین زهرا "، "ریحانه "، "یسنا "، "فاطمه زهرا "، "ثنا " و "محیا " به ترتیب بیشترین انتخاب خانواده‌های یزدی برای فرزندان دختران در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه ولادت در سال ۹۵ در استان یزد ۲۵ هزار ۴۷۹ مورد بوده است گفت: در سال ۹۶، ۲۴ هزار ۶۲۶ مورد ولادت به ثبت رسید که نشان از کاهش ۸۵۳ ولادت در یک سال است و با ۳ درصد کاهش تولد و ۴ درصد افزایش در وفات در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ روبه رو بودیم که در سال‌های آینده سبب مشکلاتی در کشور می‌شود.

بحث ازدواج و طلاق در استان یزد بسیار نگران کننده است

مکرمی با تأکید بر اینکه بحث ازدواج و طلاق در استان یزد بسیار نگران کننده است اظهار داشت: در سال ۹۵، ۸ هزار ۵۵۵ مورد ازدواج در استان یزد صورت گرفت که در سال ۹۶ به ۷ هزار و ۷۶ مورد رسید که نشان از کاهش ۱۷ درصدی ازدواج در سال گذشته است که این آمار به شدت نگران کننده است.

مدیر کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به اینکه در سال ۹۵، هزار و ۶۳۸ مورد طلاق در استان یزد به ثبت رسید گفت: در سال ۹۶ به هزار و ۶۶۰ مورد رسید که نشان از افزایش یک درصد طلاق در استان یزد در سال گذشته است.

تاکنون ۴۸۱ هزار کارت هوشمند در استان یزد صادر شده است

وی به آمار صادر شده کارت‌های هوشمند در استان یزد در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ۲۱۳ هزار در سال ۹۶ کارت هوشمند در استان یزد به صادر شد که جمعاً به ۴۸۱ هزار رسید.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..