بیش از ۵۰۰ نفر از یزد به مناطق زلزله زده کوهبنان کرمان اعزام شدند

رئیس بسیج سازندگی استان یزد با بیان اینکه ۱۷۰ خانوار در کوهبنان کرمان منبع درآمد مشخصی ندارند گفت: تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر از استان یزد به صورت گروه‌های جهادی به مناطق زلزله کوهبنان کرمان اعزام شدند.

به گزارش یزدی نیوزسید محمد میرقانعی به فعالیت‌های بسیج سازندگی از زمان وقوع زلزله کوهبنان کرمان اشاره و اظهار داشت: از زمان وقوع زلزله در کوهبنان کرمان گروه‌های جهادی استان یزد از همان روزهای ابتدایی در این مناطق حضور پیدا کردند.

 
اعزام بیش از ۵۰۰ نفر از یزد به مناطق زلزله زده کوهبنان کرمان
 
رئیس بسیج سازندگی استان یزد با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر از استان یزد به صورت گروه‌های جهادی به مناطق زلزله کوهبنان کرمان اعزام شدند گفت: این گروه‌های جهادی از همه قشری مانند روحانیون و طلاب، دانشجویان، بسیجیان و دانش آموزان هستند که به صورت داوطلبانه در این مناطق حضور پیدا کردند.
 
وی توزیع بیش از ۱۲۰ تخته پتو، توزیع اقلام مختلف بسته‌های خوراکی در بین خانوار، توزیع کمک‌های مردمی، توزیع لوازم التحریر و لباس عید در بین کودکان مستضعف، برگزاری کلاس‌های قرآن، نقاشی و کار با کودک را از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی در کوهبنان کرمان عنوان کرد.
 
میرقانعی با اشاره به اینکه هم اکنون گروه‌های جهادی در حال بازسازی، تعمیر و ساخت منازل این منطقه هستند افزود: حصارکشی بیش از ۷۲۰ متر از منازل، شفته کردن بیش از ۴۰۰ متر از زمین‌های این مناطق و همچنین راه اندازی سرویس‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی در کوهبنان کرمان است.
 
رئیس بسیج سازندگی استان یزد تصریح کرد: کمک‌های مردمی بسیاری توسط مردم خیر استان یزد به مناطق زلزله زده ارسال شد و بسیاری نیز از وسایل خود برای کمک رسانی و حمل و نقل مصالح ساختمانی در این شهرستان‌ها استفاده کردند که جای تقدیر و تشکر فراوان از لطف این بزرگواران دارد.
 
وی با بیان اینکه ۴۰ کانکس توسط بسیج سازندگی استان یزد به مناطق زلزله ارسال شد اضافه کرد: ۳۰ کانکس توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و ۱۰ کانکس هم با رایزنی‌های صورت گرفته توسط کمک‌های مردمی به این مناطق ارسال شد.
 
۱۷۰ خانوار در کوهبنان کرمان منبع درآمد مشخصی ندارند
 
میرقانعی به وام‌های پرداختی به خانوارهای زلزله زده کوهبنان کرمان اشاره کرد و افزود: در این مناطق ۵۰۰ خانوار زندگی می‌کنند که ۱۷۰ خانوار منبع درآمد مشخصی ندارند و به نوعی شاید در بازپرداخت این وام‌ها هم مشکل داشته باشند که با این شرایط به سختی می‌توانند مراحل ساخت منازل خود را به پایان برسانند.
 
رئیس بسیج سازندگی استان یزد ادامه داد: در تلاش هستیم با توجه به مشکلات مالی این خانواده‌ها، در زمانی که منبع مالی این عزیزان به اتمام رسید راهی را برای ادامه ساخت و همچنین اتمام ساختمان‌های آن‌ها بیابیم و در این زمان کمک‌های بیشتری را به آن‌ها ارائه کنیم.
 
وی در پایان تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان و ماه تابستان بیشترین بازه فعالیت گروه‌های جهادی است و امید داریم تا با تلاش دوستان تا ماه‌های آینده بتوانیم سرپناهی امن برای این عزیزان ایجاد کنیم.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..