مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد:

آمادگی هلال احمر یزد برای راه‌اندازی امدادهوایی/مشکل دارو نداریم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از آمادگی لازم برای راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن حرازی‌زاده در نشستی خبری اظهار داشت: برای پایگاه امداد هوایی هلال احمر استان یزد، رایزنی‌هایی با دفتر مدیریت بحران انجام شده و اقداماتی نیز برای آشیانه پد بالگرد انجام شده است.

 
وی با بیان اینکه راه‌اندازی پد بالگرد هزینه چندانی ندارد، افزود: در صورتی که بسترهای لازم در استان فراهم شود، مشکلی برای اختصاص بالگرد وجود نخواهد داشت.
 
حرازی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقداماتی که توسط هلال احمر استان یزد در ایام نوروز انجام شد، عنوان کرد: پایگاه‌های ثابت و سیار در مناطق مختلف استان به منظور خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی راه‌اندازی شد که ۲۰۴ هزار مسافر از پایگاه‌های جوانان هلال احمر و ۲ هزار و ۱۷۰ مسافر نیز از پایگاه‌های سیار خدمت دریافت کردند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: توزیع نقشه شهرهای مختلف استان، بروشور اماکن دیدنی، تست قند و فشار خون، خیمه‌های نماز، فضای دوستدار کودک، امداد و نجات جاده‌ای و … از جمله خدمات ارائه شده در پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر در طرح نوروزی است.
 
حرازی‌زاده یادآور شد: در این ایام هلال احمر در مجموع در ۱۱۲ حادثه ایفای نقش کرد که ۳۱ مورد از این حوادث، جاده‌ای، دو مورد کوهستان، دو مورد ریزش آوار و … بوده است.
 
وی مجموع نیروهای عملیاتی هلال احمر استان یزد را نیز ۴۶۶ نفر و آمبولانس‌های عملیاتی را نیز ۴۷ نفر اعلام کرد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه هلال احمر در بحث امداد و نجات جاده‌ای از توانمندی‌های بسیار خوبی به مدد نیروهای آموزش دیده برخوردار است،‌ ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بحث امداد و نجات، انجام عملیات در بافت تاریخی یزد است زیرا برخی کوچه‌ها و معابر، امکان عبور و مرور دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادگر را سلب کرده ضمن اینکه بناهای بافت تاریخی یزد، به لحاظ نوع ساخت و ساز، آوار سنگینی دارد.
 
حرازی‌زاده در پاسخ به سئوال مهر در مورد تعامل هلال احمر با دیگر دستگاه‌های امدادرسان نظیر اورژانس بیان کرد: تعامل و ارتباط خوبی در این زمینه برقرار است و هماهنگی مناسبی در این زمینه وجود دارد.
 
وی اظهار داشت: هلال احمر اغلب خدمات امدادی خود را در حوادث جاده‌ای ارائه می‌دهد اما اورژانس این خدمات را در شهرها نیز ارائه می‌دهد ضمن اینکه هلال احمر اغلب شرایط را برای امدادرسانی اورژانس فراهم می‌کند.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در مورد وضعیت داروخانه هلال احمر و تامین داروهای خاص نیز بیان کرد: در این زمینه خوشبختانه مشکل جدی وجود ندارد و همه داروهاییکه برای بیماران خاص در کشور وجود دارد، در استان یزد نیز تامین شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه استراتژیک ۱۰ ساله هلال احمر بیان کرد: در تلاش هستیم تا نسخه بومی سازی شده این برنامه را برای استان یزد تدوین و اجرا کنیم.
 
حرازی‌زاده همچنین تاکید کرد: تمام فعالیت‌های هلال احمر بر اساس فعالیت‌های داوطلبانه شکل می‌گیرد و هر چه اعضای داوطلب، فعالتر عمل کنند، بقیه خدمات این سازمان نیز به شکل بهتری پیش خواهد رفت.
 
وی از رسانه‌ها خواست که در زمینه فرهنگ سازی، اطلاع رسانی همچنین ترغیب جوانان به انجام فعالیت‌های داوطلبانه در هلال احمر با هلال احمر استان یزد همکاری داشته باشند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..