رییس دانشگاه یزد:

برای حمایت از کالای ایرانی باید بهره‌وری و کیفیت مدنظر قرار گیرد

رییس دانشگاه یزد اظهار کرد: در راستای تحقق حمایت از کالای ایرانی، بهره‌وری و کیفیت باید مدنظر قرار گیرد .

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محمدصالح اولیاء» در دیدار با «سید ابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی»، عنوان کرد: در مواردی به نظر می‌رسد این امکان وجود ندارد که هم قیمت محصولات کاهش یابد و هم کیفیت آن افزایش یابد اما واقعیت این است که راهی جز این برای رقابت‌پذیر کردن کالاهای داخلی نداریم . 

 
وی گفت: دانشگاه‌ها با بهره‌مندی از نیروهای تحصیل‌کرده خود، توان ارائه راهکار علمی برای حمایت از کالای ایرانی را دارند . 
 
اولیاء خاطرنشان کرد: نیروهای تحصیل‌کرده ما می‌توانند با ورود به صنعت، راهکاری برای تحقق این امر پیدا کنند و به طور قطع برای ایجاد گرایش در مصرف‌کننده به منظور استفاده از کالای داخلی، دانشگاه در کنار صنعت خواهد بود . 
 
وی ادامه داد: در دانشگاه یزد کانون تفکری در زمینه بحث آب و شهر هوشمند شکل گرفته و مباحث بسیار جدی در حال پیگیری است بنابراین در حوزه صنعت نیز دانشگاه می‌تواند یاریگر بخش خصوصی باشد . 
 
اولیاء تاکید کرد: دانشگاه می‌تواند محملی باشد برای اینکه مجموعه ای که در صنعت، دولت و دانشگاه حضور دارند، دور هم جمع شوند و مسائل را در کانون تفکر بررسی، پیگیری و حل کنند . 
 
رییس دانشگاه یزد در پایان بیان کرد: صنعتگران باید بیشتر با ظرفیت‌هایی که در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری وجود دارد، آشنا شوند تا بتوانند با اتکا به دانش، در مسیر اقتصاد سالم گام بردارند . 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..