سخنگوی شورای شهر یزد تأکید کرد:

توسعه فرهنگی عمومی مستلزم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت توجه به بعد عمومی فرهنگ شهروندی در مدیریت شهری، گفت: برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی در توسعه فرهنگی عمومی ایفا می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز«محسن عباسی هرفته» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که شورای پنجم فعالیت خود را با شعار فرهنگ آغاز کرده است، اظهار کرد: حوزه فرهنگی شهروندی وضعیت مطلوبی در کشور و استان یزد ندارد.

 
وی افزود: شورای شهر باید در حوزه فرهنگ شهروندی سیاست گذاری کرده و با تدوین برنامه‌های اجرایی زمینه توسعه فرهنگ شهروندی را در محدود شهر یزد را ایجاد کند.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بحث عمومی فرهنگ را یکی از ضرورت‌های اجرایی در مدیریت شهری دانست و بیان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر باید تمام توان خود را برای نهادینه کردن فرهنگ عمومی بین اقشار مختلف جامعه به کار گیرد.
 
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج و در نهایت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از دیگر اولویت‌های اجرایی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد و گفت: شهر یزد از جمله شهرهای غنی در بحث فرهنگی کهن و دستاوردهای نوین علمی در حوزه های مختلف است.
 
این مقام مسئول در پایان با اشاره به اقدامات کمیسیون فرهنگی شورا اسلامی شهر یزد، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه‌های لازم برای حمایت از ایده‌های فرهنگی متنوع و جدید در دستور کار شورای شهر قرار گیرد.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..