سمینار «یزد از نگاه مردم» در باغ جهانی دولت آباد برگزار شد

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد نوعی چرخه یا رابطه‌ای از نوع اجتماعی و فرهنگی بین محلات در زیر پوست شهر جاریست که باعث پویایی بافت‌های شهری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزسمینار  «یزد از نگاه مردم» با هدف ارایه دستاوردها و نتایج پایان‌نامه دکترای «فاطمه رستمی» از دانشجوی دکترای طراحی شهری از دانشگاه UEL انگلستان با موضوع «مکانی برای فرهنگ» ( A Place for Culture ) مورد مطالعاتی شهر یزد با تمرکز بر سه محله «فهادان، نرسی آباد/نصر آباد و صفائیه» در سالن اجتماعات باغ دولت آباد برگزار شد.

 
این سمینار با حضور شهردار یزد، جمعی از اهالی سه محله، اعضای میراث فرهنگی شهر یزد، اعضای اداره راه و شهرسازی شهر یزد، اعضای سازمان  نظام مهندسی شهر یزد و همکاری و مساعدت بی‌دریغ معماران  و پژوهشگران بومی برگزار شد.
 
هدف این پژوهش، دستیابی به شیوه‌ای برای تجزیه و تحلیل داده‌های اطلاعاتی مورد نیاز شهرهای سنتی با توجه به مشارکت مردم محلی در راستای کمک به طراحان و برنامه ریزان شهری است.
 
روش‌های پژوهش مورد نظر برای هدایت موضوع این تز شامل Case study; Grounded Theory; Ethnographical approach; Narrative approach  بوده و به منظور جمع آوری داده ها از روش‌های ارایه پرسشنامه، مصاحبه، مستندسازی، مشاهدات شخصی، زندگی با أهالی محله، استماع خاطرات و ترسیم کروکیهای سریع روزانه استفاده شده است.
 
نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که اهالی هر محله به دلیل وجود فاکتورهای خاصی در آنجا ساکن هستند، اما در عین حا ل چرخه یا رابطه‌ای از نوع اجتماعی و فرهنگی بین این محلات در زیر پوست شهر جاریست که باعث پویایی هر سه بافت شهر است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..