مدیرکل راه و شهرسازی یزد خبر داد؛

اجرای طرح مسکن اجتماعی در یزد

مدیرکل راه و شهرسازی یزد با اشاره به اتمام طرح مسکن در این استان، گفت: اجرای طرح مسکن اجتماعی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا نقصان محمدی» با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که بحث بازآفرینی شهری و مدیریت ارشد حمل و نقل درون و برون شهری از جمله وظایف اداره کل راه و شهرسازی یزد است، اظهار کرد: بازنگری طرح تفصیلی یزد در قالب طرح «جامع حفاظت شهری» در دستور کار استان است.

 
وی با اشاره به این‌که استان یزد دومین استان کشور است که با تکمیل ۲۲ هزار و ۲۹ واحد مسکونی طرح‌های مسکن مهر را به پایان رسانده است، افزود: برنامه ریزی و اجرای طرح مسکن اجتماعی از دیگر برنامه‌های در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان یزد است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در ادامه با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه حمل و نقل گفت: انجام مطالعات راه‌اندازی قطار حومه‌ای عقدا به مهریز در حال انجام است.
 
نقصان محمدی انتخاب شدن یزد برای برگزاری همایش ملی توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل با عنوان تی او دی در سال ۲۰۱۹ را یکی از اقدامات آینده استان دانست و بیان کرد: به نظر می‌رسد بحث حمل و نقل استان یزد به ایجاد ارتباط بین مدهای مختلف حمل و نقلی نیاز دارد.
 
هم‌پوشانی حمل و نقلی مهمترین نیاز یزد است
 
این مقام مسئول تأکید کرد: هم پوشانی حمل و نقلی حوزه‌های مختلف نظیر جاده‌ای، ریلی و فرودگاهی مهمترین نیاز استان یزد در راستای توسعه اقتصادی و گردشگری استان یزد است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که توجه به بافت تاریخی، میانی(فرسوده) و حاشیه‌ای می ‌ تواند تا حدودی نیازهای مسکن اجتماعی را در یزد برطرف کند، گفت: جلسات ستاد بازآفرینی شهری در مقیاس مختلف با ۱۳ مصوبه عملیاتی  برگزار شده و هماهنگی لازم برایدر این خصوص انجام شده است.
 
نقصان محمدی در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال در ۵ محله اسکان، شاه ابوالقاسم ،حسن آباد، قاسم آباد و خلف باغ مصوبات ستاد بازآفرینی شهری با مشارکت شهرداری، دستگاه‌ها اجرایی و خدماتی نظیر آب،برق،گاز و مردم اجرا می‌شوند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..