اعلام برنامه‌های بزرگداشت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در یزد

رییس حوزه هنری یزد برگزاری شب خاطره، شب شعر طنز «قندشکن» و همایش تجلیل از هنرمندان را مهمترین برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد عنوان کرد .

به گزارش یزدی نیوز«محمدصادق کوچک‌زاده» ضمن گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، این هفته را بهترین فرصت برای ارائه آثار هنری در سطح جامعه و آشنایی مردم به ویژه جوانان با هنر انقلاب دانست و گفت: به همین مناسبت برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی، هنری و ادبی تدارک دیده شده که به همت هنرمندان و همراهی هنردوستان و نهادهای فرهنگی هنری در یزد اجرا خواهد شد . 

 
وی ضمن دعوت از عموم مردم به ویژه هنرمندان برای شرکت در برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، برگزاری شب خاطره «پایداری» در نارنجستان هنر حوزه هنری با موضوع هنرمندان در دفاع مقدس، شب شعر طنز «قندشکن» با حضور طنزپردازان مطرح کشوری و استانی با موضوع «سبک زندگی ـ سلامت» با محور تغذیه و دیابت، همایش تجلیل از هنرمندان جوان و پیشکسوت یزدی، برگزاری مراسم یادبود شهید سیدمرتضی آوینی در مسجد ارگ و رونمایی از نقاشی دیواری با موضوع دفاع مقدس را از شاخص‌ترین برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برشمرد . 
 
کوچک‌زاده اکران خصوصی فیلم سینمایی «به وقت شام» با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان این اثر، ویژه مسئولان، هنرمندان، خانواده‌های معظم شهدا و اصحاب رسانه، دیدار با خانواده‌ معزز شهدای هنرمند استان، آئین غبار روبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا و تجدید میثاق هنرمندان و کارکنان حوزه هنری با آرمان‌های انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و افزود: مراسم تجدید میثاق با شهدا، عصر پنجشنبه ۲۳ فروردین با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، هنرمندان و آحاد مردم دارالعباده در گلزار شهدای خلدبرین برگزار خواهد شد . 
 
دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان ادامه داد: در حوزه هنرهای نمایشی نیز چند اثر به همت دفتر تئاتر بچه‌های مسجد استان آماده شده که در این ایام در برخی از مساجد یزد اجرا خواهد شد . 
 
کوچک‌زاده برگزاری مسابقه فیلم را از جمله برنامه‌های واحد سینمایی این مرکز دانست و افزود: این مسابقه ویژه فیلم سینمایی «مُلک سلیمان» ساخته شهریار بحرانی است که علاقه‌مندان با عضویت در کانال filmrace@ می‌توانند ضمن مشاهده فیلم به سوالات، پاسخ داده و از جوایز ارزنده‌ای بهره‌مند شوند . 
 
این مسئول رونمایی از مجموعه پوسترهای اینفوگرافیک در زمینه اقتصاد مقاومتی، برپایی نمایشگاه آثار هنری، برگزاری کارگاه خلق پوستر و اینفوگرافیک با موضوع «حمایت از کالای ایرانی»، نشست تخصصی و تحلیلی فیلم سینمایی «مُلک سلیمان»، برگزاری کارگاه داستان نویسی و توزیع اقلام فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد . 
 
«هفته هنر انقلاب اسلامی» هم‌زمان با سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی از ۲۰ تا ۲۶ فروردین‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..