در دیدار نماینده مردم یزد با صنعتگران استان مطرح شد؛

صنعت باید خصوصی شود/ تولیدکنندگان کالای بی‌کیفیت شناسایی شوند

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور ما اکنون بیشتر صنایع دولتی هستند و برای اینکه از اقتصاد سالم بهره‌مند شویم باید صنعت را به طور کامل خصوصی کنیم.

به گزارش یزدی نیوز محمد احرامیان، در دیدار نوروزی نماینده مردم یزد و اشکذر با منتخبان صنعت استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر صنایع کشور ما در دست دولتی‌ها است و این به نفع اقتصاد کشور نیست.

 
وی بیان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد سالمی داشته باشیم باید ۱۰۰ درصد صنعت به بخش خصوصی واگذار شود.
 
مسئولان ابتدا اقتصاد را سالم و سپس مقاومتی کنند
 
احرامیان با اشاره به سخنانی که برخی مدیران در مورد اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند، افزود: این مسئولان باید ابتدا اقتصاد را سالم و سپس مقاومتی کنند.
 
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در مورد حمایت از کالای ایرانی نیز نمی‌توانیم مردم را به زور وادار به خرید کالای ایرانی کنیم بلکه باید ابتدا تولید را کیفی و قیمت را مناسب سازی کنیم آنگاه مردم خودبه‌خود به سمت خرید و حمایت از کالای ایرانی می‌روند.
 
کالاهای تولید شده توسط صنعت دولتی گران تمام می‌شود
 
وی با اشاره به اینکه کالایی که صنایع دولتی تولید می‌کنند، گران تمام می‌شود، افزود: به طور مثال در عرصه فولاد، فولادی که توسط بخش دولتی تولید می‌شود در زنجیره صنعت منجر به گران شدن قیمت تمام شده می‌شود.
 
رئیس کانون کارفرمایان استان یزد نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی، اتفاق مبارکی است، اظهار داشت: در این زمینه افزایش کیفیت حرف اول را می‌زند و باید راهکارهای جدی برای آن در نظر گرفته شود.
 
تولیدکنندگان کالاهای بی‌کیفیت شناسایی شوند
 
علی‌اکبر حجت بیان کرد: معتقدم باید صنعتگرانی که کالای بی‌کیفیت تولید می‌کنند، شناسایی شوند و تدابیری اتخاذ شود که اینها نتوانند اعتبار کالای ایرانی را با تولید نامرغوب خود، خدشه‌دار و بی‌اعتبار کنند.
 
وی در مورد ضرورت‌های حوزه صادرات نیز عنوان کرد: در سفارت‌های ایران در کشورهای مختلف، افرادی که از اقتصاد مطلع باشند، مستقر نیستند و در واقع سفارتخانه‌های ایران در حالت فعلی توان همراهی با صنعتگران و فعالان اقتصادی را ندارند.
 
حمایت از کالای ایرانی به سربرگ و بروشور منحصر نشود
 
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی نباید به سربرگ و بروشور و فعالیت تنها در چند ماه نخست سال خلاصه شود، اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی باید با برنامه ای مستمر و قابل اجرا محقق شود.
 
علی اکبر کلانتر عنوان کرد: شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، قابل اجرا است و بخش خصوصی از آن حمایت می‌کند اما امیدواریم برای مسئولان دولتی نیز این مهم تنها در حد شعار باقی نماند.
 
شرایط رقابت‌پذیری برای صنعتگران داخلی فراهم شود
 
وی تصریح کرد: مردم ناخودآگاه کالایی که کیفیت کافی داشته باشد را خریداری می کنند بنابراین لازم است شرایطی برای صنعتگران فراهم شود که توان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند.
 
کلانتر خاطرنشان کرد: وقتی بهره بانکی در کشور ما برای صنعتگران ۲۰ درصد و بالاتر است، نمی توانیم با کشورهایی که بهره بانکی آنها بین چهار تا پنج درصد است، رقابت کنیم.
 
وی همچنین به تشریح برخی نقایص قانونی در قانون کارگری و کارفرمایی پرداخت و بیان کرد: برخی قوانین نیز کار را برای کارفرمایان و صنعتگران دشوار کرده است و اینها همه مواردی است که می‌تواند در رقابت‌پذیری کالای ایرانی با کالاهای خارجی اثرگذار باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..