نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

پایداری سرمایه‌های یزد تنها با انتقال آب امکان‌پذیر است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: تنها راه پایداری سرمایه‌های یزد، انتقال آب پایدار به این استان است.

به گزارش یزدی نیوز سید ابوالفضل موسوی بیوکی در جمع منتخبان صنعت استان یزد و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در پروژه انتقال آب دریای عمان به استان یزد اظهار داشت: درک بحران، اشتراک اطلاعات و آمادگی برای هر نوع بحرانی در حوزه آب، با توجه به شرایط فعلی باید وجود داشته باشد.

 
وی با ارائه گزارشی از نشست کمیته فنی کارگروه سازگاری با کم آبی در استان یزد بیان داشت: تا امروز ۸۰ درصد از ذخایر آبی قابل شرب استان برداشت شده که خود تشدید کننده وضعیت فعلی است و این مسئله، ضرورت حرکت به سوی انتقال آب پایدار را دو چندان می کند.
 
موسوی بیوکی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در زمینه خط های یک، دو و سه انتقال آب به استان یزد انجام شده است، افزود: با توجه به بررسی‌ها و مشورت‌های انجام شده و هماهنگی‌هایی که در استان برای این امر به وجود آمد، به این نتیجه رسیدیم که برای انجام پروژه انتقال آب از دریای عمان یک تعاونی تشکیل شود تا این مسئله را پیگیری و برای حل مسئله آب برای یزد اقدام کند.
 
عضو مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: در این زمینه هیئت موسس اولیه تشکیل شده که این هیئت طی فرایندی برای جذب سرمایه، مطابق با قانون اقدام خواهد کرد و تمام تلاش ما این است که همه امور با پشتوانه قانونی و قانون‌محور دنبال شود و شخص‌محور نباشد.
 
موسوی بیوکی ادامه داد: در این جلسه که با حضور جمعی از علاقمندان سرمایه گذاری که بیشتر از صاحبان سرمایه در حوزه صنایع هستند، دعوت به عمل آمد تا سرمایه اولیه تعاونی تامین شود و بی‌شک حضور افراد حقیقی و حقوقی مطابق با قوانین جاری کشور در این تعاونی بلامانع است.
 
وی تصریح کرد: علم دنیا نمی‌گوید که به سمت سال‌های پر آبی می‌رویم و باید دوراندیشی مدیریت یزدی را به کار بگیریم و هرکسی به سهم خود در تشکیل این هسته اولیه مساعدت کند و به آن به عنوان یک سرمایه گذاری صرف نگاه نکند بلکه به عنوان باقیات الصالحاتی به آن بنگرد که برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.
 
نماینده مردم شریف یزد و اشکذر تاکید کرد: برای حفظ یزد، سرمایه‌های آن و برندهای آن، باید نسبت به تامین آب پایدار برای یزد اقدام کنیم و از تمام تجربیات بومی، ملی و بین‌المللی در این حوزه بهره بگیریم.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..