معاون علوم پزشکی یزد خبر داد؛

شناسایی شش کانون آنفلونزای فوق حاد پرندگان از ابتدای امسال در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از شناسایی شش کانون آنفلونزای فوق حاد پرندگان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«محمدحسن لطفی» در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استانه با حضور معاون سیاسی- امنیتی استاندار، فرمانداران و مسئولین دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته هم تعداد ١٢ کانون آنفلونزای فوق حاد پرندگان کشف و مهار شد و عدم تکرار این کانونها با مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط استان از جمله اداره دامپزشکی و همراهی مردم استان میسر شده است.

 
وی افزود: تاکنون هیچگونه آلودگی انسانی از نوع جدید آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده و علت این امر، پیشگیری به موقع بوده و موارد شبه آنفلونزایی هم با مراقبت ویژه در بیمارستان‌های استان، منفی گزارش شده است.
 
دکتر«گویا»رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص بیماری آنفلونزا، شناسایی کانونهای آنفلونزای فوق حاد پرندگان و مهار آنها بوده است.
 
وی اظهار کرد: کلیه کشورهای منطقه خاورمیانه درگیر این بیماری بودند و اقدامات متعددی به منظور مهار این بیماری صورت گرفته و چنانچه این اقدامات هدفمند و علمی بوده باشند شاهد فروکش کردن آن در منطقه خواهیم بود.
 
این مقام مسئول در پایان مهمترین و اثربخش ترین راه پیشگیری و مهار این بیماری را مشارکت و همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و همچنین مردم برشمرد.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..