امامان جمعه استان یزد:

آمریکا مخالف پیشرفت و ترقی ایران است

تعدادی از امامان جمعه شهرهای استان یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته با انتقاد از عملکرد ایالات متحده آمریکا در عرصه های منطقه ای و جهانی گفتند که این کشور همواره مخالف پیشرفت و ترقی مردم ایران بود .

به گزارش یزدی نیوزامام جمعه ابرکوه در این ارتباط گفت: رابطه ایران با آمریکا همانند رابطه گرگ و میش بود، این کشور هرگز به ملت ایران اجازه رشد، شکوفایی و بروز توانمندی ها نداده است، نخواهد داد و با آن مخالف است. 

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا و روز ملی فناوری هسته ای، افزود: در حقیقت می توان گفت که توان عملی و علمی فناوری هسته ای دانشمندان ایرانی محصول عملی قطع رابطه با آمریکاست. 
وی اظهارکرد: قطع رابطه آمریکا با ایران برکات زیادی را به دنبال داشت که از جمله آنها خود باوری ملی که « ما می توانیم» است. 
حسینی ادامه داد: در بیستم فروردین ۸۵ بود که خبر دستیابی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام شد و ایران با تلاش دانشمندان جوان هسته ای خود در رده معدود کشورهای غنی سازی اورانیوم در جهان قرار گرفت و بزرگترین نماد عینی ما می توانیم محقّق شد.
 
**
همچنین امام جمعه بهاباد با اشاره به ۲۰ فروردین روز فناوری هسته ای گفت : بی تردید این روز، یادآور روز ملی فناوری هسته‌ای و اعلام بومی شدن این دانش در ایران اسلامی و مجهز شدن سرزمین ایران به این انرژی پاک در واقع روز بزرگ تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هسته ای افزود: آنها سند مظلومیت ایران اسلامی هستند. 
وی با بیان اینکه آنها نماد پیشرفت، علم و آمیختگی علم، ایمان، شجاعت، خون و شهادت هستند، تاکید کرد : جوانان با بصیرت ایران باید راه آنها را ادامه دهند و با پیشرفت روزافزون خود در عرصه علم و فناوری انتقام خون این اندیشمندان را از دشمنان و معاندان نظام پس بگیرند.
وی همچنین به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی ، اشاره کرد و گفت: هنرمند انقلابی همچون آوینی انقلاب اسلامی را نه انقلابی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بلکه انقلاب فرهنگی و دگرگونی در ارزش‌ها می‌دانست که در رویارویی با غرب و شرق در قالب شعار نه شرقی و نه غربی ، جمهوری اسلامی تبلور یافت.
 
**
همچنین امام جمعه مهریز اظهار کرد: مسوولان باید با جدیت و با همراهی مردم در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی و حامیان منطقه ای او ایستادگی کنند و به راه حضرت امام (ره) و شهیدان عمل کنند. 
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی با اشاره به اهمیت فناوری هسته ای افزود: مسوولان نباید در مقابل بهانه های واهی آمریکا و اروپا از خود تزلزلی نشان دهند. 
وی ادامه داد: دانش هسته ای ما بومی و توسط جوانان داشمند ایرانی بدست آمد، بنابراین مسوولان نباید در برابر توطئه های کفرجهانی و اذناب آنها کوتاه بیایند و باید دانش هسته ای گسترش یابد . 
خطیب جمعه مهریز در ادامه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: کوتاهی و بی تفاوتی نسبت به این فریضه مهم الهی در جامعه گناهی بزرگ و موجب گسترش ناهنجاری ها می شود. 
محی الدینی به رعایت حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: مردم رعایت عفاف و حجاب را همواره از بانوان طلب دارند، مسوولان باید با فرهنگ سازی جلو فساد را بگیرند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..