سرپرست مرکز علمی ‌کاربردی فرهنگ و هنر یزد:

هیچ بار مالی بر دوش دولت نداریم

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک یزد به دنبال ابلاغ مصوبه تعطیلی یا واگذاری این مراکز عالی به بخش خصوصی، گفت: ما یک مرکز دولتی محسوب نمی‌شویم و هیچ بار مالی بر دوش دولت نداریم و هیچ بودجه‌ای نیز به ما اختصاص داده نمی‌شود

به گزارش یزدی نیوز«احمدرضا قدیریان»  با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری کشور مبنی بر این که  مراکز، نهادها و دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند مراکز علمی و آموزش علمی داشته باشند اظهار کرد: طبق این مصوبه دولت، تمام ارگان‌های اجرایی و دولتی کشور اقدام به تعطیلی یا واگذاری مراکز آموزش عالی خود به بخش خصوصی خواهند کرد.

 
وی با توجه به این که از نظر دولت، مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر نیز مشمول این مصوبه می‌شوند، بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به این که تنها مجوزش را از وزارت ارشاد دریافت کرده، مشمول این قانون شده است در حالی که این مرکز از هیچ بخش دولتی بودجه دریافت نمی‌کند.
 
این مسئول ادامه داد: کارمندان این مرکز نیز بر اساس قانون کار، قرارداد دارند. مرکز ما به صورت  کاملاً خصوصی اداره می شود و هزینه‌های مدرسان، پرسنل و تمامی کارمندان از هزینه شهریه دانشجویان تامین می‌شود.
 
وی از عدم پذیرش دانشجو در ترم بهمن گذشته خبر داد و گفت: از ترم بهمن در این مرکز هیچ دانشجویی در هیچ کدام از رشته‌های هنری و فرهنگی پذیرش نشدند در حالی که متقاضی مانند ترم‌های گذشته زیاد بود.
 
قدیریان در مورد متقاضیان پیش ثبت‌نام شده نیز بیان کرد: قبل از اعلام این مصوبه تعداد زیادی در رشته‌های مختلف پیش ثبت‌نام کرده بودند که بعد از ابلاغ این مصوبه از پذیرش بازماندند و هم‌اکنون حدود ۱۰۰ داوطلب، بلاتکلیف و منتظر مشخص شدن سرنوشت خود هستند.
 
وی ادامه داد: ورودی‌های سال‌های قبل نیز تا تابستان سال ۹۸ فرصت دارند که فارغ‌التحصیل شوند و مرکز علمی کاربردی، مسئول برگزاری تمام کلاس‌ها تا آن زمان است و البته این مرکز تنها در صورتی که خصوصی‌سازی شود، منحل نخواهد شد.
 
این مسئول در مورد شرایط خصوصی‌سازی دانشگاه علمی کاربردی، گفت: هنوز دستورالعمل مشخصی در این خصوص نرسیده است و منتظر اقدامات و اعلام مسئولان امر هستیم.
 
وی سابقه این مرکز را یکی از دلایل استقبال دانشجویان از تحصیل در این مرکز دانست و گفت: حق تحصیل دانشجویان در یک مرکز پرسابقه آموزش عالی نباید نادیده گرفته شود چرا که همان طور که گفتم ما مرکز دولتی محسوب نمی‌شویم و هیچ بار مالی بر دوش دولت نداریم و هیچ بودجه‌ای به ما اختصاص داده نمی‌شود.
 
قدیریان در مورد معضل منحل شدن این مرکز هم بیان کرد: چنانچه انحلال این مرکز اتفاق بیفتد، بسیاری از دانشجویان به ویژه خانم‌های علاقمند به تحصیل در رشته های این مرکز مجبورند به شهرهای دیگر مهاجرت کنند که هزینه های زیادی را برای تحصیل متحمل خواهند شد و خطر آسیبهای اجتماعی هم در این زمینه دور از تصور نیست.
 
وی در مورد دیگر تاثیرات آموزشی این مرکز عالی، افزود: این مرکز شامل حدود ۸۰ مدرس پاره وقت در هر ترم و ۱۲ نفر پرسنل ثابت هستند که در صورت انحلال، از کار بیکار می‌شوند.
 
این مسئول در پایان تاکید کرد: این مرکز آموزش عالی حدود ۵۰۰ دانشجو دارد و تاکنون دانشجویان زیادی را پرورش داده است و لذا از مسئولان امر، نمایندگان استان، استاندار محترم و مسئولان دانشگاه جامع خواستار همفکری، پیگیری و پیشگیری از انحلال این مرکز دانشگاهی هستیم.
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..